Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Čiara už predbehla v návštevnosti Únos, na evitovku jej chýba 50-tisíc

11.09.2017, 15:38 | Michal Korec

Druhý septembrový víkend ponúkol v slovenských kinách celkovo solídnu návštevnosť ťahanú adaptáciou hororu Stephena Kinga To s neuveriteľným trhovým podielom, pre lokálny film však priniesol iný úspech. Triler Čiara naďalej stúpa v návštevnosti, prekonal viaceré odhady a bude zrejme tohtoročnou slovenskou dvojkou. Aktuálne má na konte už 287 408 divákov.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 3

Počas šiesteho víkendu videlo Čiaru 7 926 divákov. Prvý raz padla pod hranicu 10-tisíc, no stále je to ešte nadpriemerný výsledok v porovnaní s otváracími víkendami iných filmov (na porovnanie Malý Yeti mal za prvé štyri dni 5 725 divákov).

Čiara preskočila ďalší tohtoročný film

Pád v návštevnosti 43,1 percenta signalizuje, že filmu už pôjdu čísla rýchlejšie dole, no ešte stále má pred sebou pár jesenných víkendov k dobru a triler môžu stihnúť tí, čo ho počas leta nevideli. Najväčšie multiplexy mu stále dávajú dva až štyri hracie časy denne, menšie viacsálové kiná aspoň jeden a občas sa darí zaknihovať aj slot v menšom kine.

V praxi to znamená, že Únos Čiara by sa mohla priblížiť k výraznej méte 300-tisíc divákov asi za 10-15 dní a potom ešte pridať pár tisíc divákov. Reálna je konečná návštevnosť okolo 310-315 tisíc divákov.

Najväčším úspechom tohto víkendu je prekonanie jarného trileru Únos (za päť mesiacov premietania skončil na hranici 278-tisíc divákov). Oba filmy má pod palcom rovnaký distribútor Continental Film.

Neprehliadnite

Čiara má teoreticky pred sebou okrem troch stotisícok ešte jednu métu návštevnosti: šancu poraziť Všetko alebo nič. No na evitovku potrebuje stále 50-tisíc divákov, čo je zrejme nedostižná hranica.

Ženský film ťažil z opakovanej návštevnosti, bola z neho trvalka celú zimu i jar. Divákov naberal aj vďaka sviatkom ako Valentín či MDŽ a pod 10-tisíc za víkend sa dostal až v ôsmom víkende. Pri priamom porovnaní hraní po šiestich víkendoch má Všetko alebo nič navrch a v ďalších týždňoch bude Čiara klesať rýchlejšie.

Poradie TOP 5 slovenských filmov všetkých čias by po tohtoročnej jeseni mohlo vyzerať nasledovne:

1. Bathory (432-tisíc)

2. Fontána pre Zuzanu 2 (343-tisíc)

3. Všetko alebo nič (337-tisíc)

4. Čiara (odhad: 310 až 315-tisíc)

5. Únos (278-tisíc)

A ešte pre zaujímavosť, Čiara sa môže stať aj najúspešnejším filmom celého leta, lebo sa jej podarilo v tento víkend prekonať aj animák Ja, zloduch 3.

It má najúspešnejší štart hororu aj na Slovensku

Tento víkend priniesol aj ďalšiu anomáliu – horor vystrelil nečakane vysoko. Bežne sa na Slovensku chodí na horor v nižšom počte – celkovo sa nájde asi 20- až 40-tisíc divákov. Česť výnimkám a silným značkám ako V zajatí démonov či Annabelle, ktoré zrazu horor posunú až na 70-80 tisíc divákov.

Nová adaptácia hororu Stephena Kinga To len za 4 dni nahnala do kín 38 728 divákov, čo je viac ako slovenský priemer pre horor vôbec. To rúca rekordy po celom svete (v USA sa čakal otvárací víkend 60 miliónov dolárov a padne 120 miliónov), pričom aj Slovensko sa dostalo výsledkami do pozornosti veľkých médií ako Deadline.com vďaka najväčšiemu otváraciemu dňu pre horor v histórii (štvrtok).

Zároveň To ukázalo netradične vysoký trhový podiel hodný blockbustru. Keď príde jeden silný film, zmetie sály, časy a pozornosť iným. Napríklad Čiara pri svojej premiére mala v TOP 20 trhový podiel 60 percent, takže traja z piatich divákov išli iba na ňu. Mimoriadne úspešné boli animáky (Ja, zloduch 3 – 65 %), erotický hit (58 % pre 50 odtieňov temnoty) či ženský film (Všetko alebo nič – 56 %).

To, že To dosiahlo trhový podiel 53 percent, je nevídaný výsledok pre horor a súčasne fakt, že aktuálne sa veľa iných silných filmov nehrá, z čoho ťažia trvalky ako Čiara. Mať silný trhový podiel a priestor pre seba sa pritom vypláca, lebo nejeden film má nižšiu návštevnosť kvôli aktuálnej konkurencii – menší priestor v kinách, roztrieštená pozornosť. Na to doplatil sčasti film Cuky Luky v apríli, keď ho porazil Baby šéf.

Vysoký štart To znamená, že Čiara vydržala na čele rebríčka celých päť týždňov a nezdolali ju Smajlíci vo filme, Jan Svěrák so snímkou po Strništi bos, ďalší Stephen King (Temná veža) či Tom Cruise (Barry Seal).

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 3

Tagy Čiara, Continental film