Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Česko Slovenská SuperStar opäť sledovanejšia ako Tisíc a jedna noc (týždenná sledovanosť)

03.03.2011, 08:55 | Lukáš Kočišek | © 2011 News and Media Holding

Ordinácia v ružovej záhrade na Markíze stráca silu. Joj bola v 12-54 sledovanejšia so štvrtkovými aj nedeľnými Novinami.Týždenná sledovanosť.

  • Tlačiť
  • 21

V uplynulom 8. týždni (21. až 27. február 2011) si v cieľovej skupine 12+ medzitýždenne najviac polepšila TV Joj (+ 1,0 na 18,4 %), napriek tomu je stále v sezónnom podpriemere s mínusom 2,6 percentného bodu. Ako jediná zo samostatne meraných slovenských staníc zaznamenala mierny pokles Ta3 (- 0,1 na 1,8 %), jej sezónny priemer je vyšší o dve desatiny percentného bodu. Balík ostatných staníc, ktorý obsahuje aj tri okruhy STV, medzitýždenne klesol o 0,6 percentného bodu na 27,8 %. Nezahŕňa české a maďarské televízie. Aj v strategickej cieľovke 12-54 najviac rástla Joj (+ 0,2 na 20,0 %), neklesala však žiadna stanica.

Udalosti týždňa

Najsledovanejším programom týždňa nebola opäť turecká telenovela Tisíc a jedna noc, ale nedeľný castingový zostrih Česko Slovenskej SuperStar (rating 630-tisíc, 18,2 % / share 45,4 % v 12-54). Mierne za ním na Markíze zaostalo pondelkové vydanie šou (597-tisíc, 17,3 % / 52,6 % v 12-54), ktoré však štartuje až po 21:00.

superstar_porota_praha_TV Markíza

Aj najsledovanejšie akvizície minulý týždeň odvysielala Markíza. Zo seriálov najviac zabodovali stredajšie dve časti Tisíc a jednej noci (604-tisíc, 17,5 % / 48,1 % v 12-54). Najsledovanejším filmom týždňa a zároveň najsledovanejším programom sobotného večera bol film Úder z nebies (455-tisíc, 13,2 % / 39,3 % v 12-54).

Na rozdiel od Česka už na Markíze nežiari tak ako v minulosti jediný pôvodný seriál Ordinácia v ružovej záhrade. Utorková (370-tisíc, 10,7 % / 31,3 % v 12-54) aj štvrtková (385-tisíc, 11,2 % / 32,9 % v 12-54) časť zaznamenali nižšiu sledovanosť ako nedeľné (397-tisíc, 11,5 % / 32,5 % v 12-54) a štvrtkové Noviny (389-tisíc, 11,3 % / 34,9 % v 12-54) na TV Joj. A to aj napriek nábehu po "miliónovej" Tisíc a jednej noci.

Z nespravodajských programov sa na Joj najlepšie darilo pondelkovému Paneláku (300-tisíc, 8,7 % / 23,6 % v 12-54) a nedeľnej premiére pôvodného filmu Pokoj v duši (284-tisíc, 8,2 % / 21,5 % v 12-54). V oboch prípadoch však ide iba o výsledky pohybujúce sa okolo priemeru stanice. V tlačových správach sa trhová dvojka pochválila aj číslami utorkovej (249-tisíc, 7,2 % / 23,6 % v 12-54) aj štvrtkovej (261-tisíc, 7,6 % / 24,8 % v 12-54) časti pôvodného seriálu Dr. Ludsky, pričom zdôrazňovala, že sa mu na rozdiel od konkurenčnej Ordinácie darí najmä v mestách a u divákov s vyšším vzdelaním.   

Na Joj Plus bol v 12-54 najúspešnejší utorkový podvečerný M*A*S*H (64-tisíc, 1,9 % / 6,8 %) a nedeľný taktiež podvečerný film Superpolicajti z Miami (55-tisíc, 1,6 % / 5,7 %). Doma nalákala najviac mladších divákov na sobotný nočný film Vražedné dedičstvo (47-tisíc, 1,4 % / 5,4 %) a nedeľnú Dokonalú manželku (39-tisíc, 1,1 % / 3,5 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12+)

Markíza 34,5 % (+ 8,2)
Joj 18,4 % (0)
Joj Plus 3,2 % (+ 0,3)
Doma 2,3 % (0)
Ta3 1,8 % (+ 0,2)

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon (12-54)

Markíza 35,5 % (+ 7,9)
Joj 20,0 % (+ 0,2)
Joj Plus 2,9 % (+ 0,5)
Doma 2,2 % (- 0,1)
Ta3 1,2 % (+ 0,1)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny (12+)

Markíza 34,5 % (+ 2,9)
Joj 18,4 % (- 2,6)
Joj Plus 3,2 % (0)
Doma 2,3 % (- 0,2)
Ta3 1,8 % (- 0,2)

Posuny v podieloch. Pri medziročnom porovnaní celodenných priemerných podielov v 12-54 si Markíza výrazne polepšila o 7,9 percentného bodu na 35,5 %. V 12+ dosiahla s hodnotou 34,5 % sezónne maximum a zároveň najlepší celotýždňový trhový podiel od decembra 2008. Joj si v 12-54 medziročne polepšila o 0,2 percentného bodu na 20,0 %. Markíza dosiahla za minulý týždeň priemerný prime-time podiel 40,7 % (12-54) a Joj takmer polovičných 21,7 % (12-54).

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa webovej stránky STV, teletextov STV, TV Markíza a Joj a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 35. týždňa 2010 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Ak nie je uvedené inak, dáta vyjadrujú trhový podiel v 12+.

  • Tlačiť
  • 21

Tagy Týždenná sledovanosť