Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Búrlivé víno končí v prime-time Markízy, odštartuje MasterChef

18.03.2016, 09:17 | Martin Poláš | © 2016 News and Media Holding

Televízia Markíza pristupuje k zásadnej úprave svojho prime-timeu, od apríla sa z neho po troch rokoch vytratí seriál Búrlivé víno. Ním chce komerčný líder vyriešiť podvečerný slot pred spravodajstvom, kde má momentálne navrch Joj.

  • Tlačiť
  • 1

V súčasnosti vysiela Markíza Búrlivé víno dvakrát v týždni, od 4. apríla sa však plánuje vrátiť k hustejšiemu nasadeniu s piatimi dielmi počas všetkých pracovných dní.

Búrlivé víno sa vráti do slotu, v ktorom v januári 2013 štartovalo – v premiérach pôjde od pondelka do piatka o 17:50. V prvej sérii sa takto seriál vysielal tri mesiace, pre nadštandardnú výkonnosť ho Markíza následne vytiahla do hlavného vysielacieho času.

Aktuálne sa však už vinárska sága, aj vzhľadom na takmer triapolročné nepretržité vysielanie a vyčerpanosť deja, ako aj kroky konkurenčnej Joj, ktorá priniesla žánrovo podobné novšie seriály Divoké kone a Zoo, pohybuje na nižších ratingoch a Markíze dokonca v poslednom období prináša podpriemerné čísla v komerčnej cieľovke. Aj preto sa seriál v štruktúre presunul nedávno až za Farmu a obsadzoval slot v utorok a štvrtok o 21:40.

V ňom sa výkonnosť Búrlivého vína nezlepšila – ostatná epizóda v utorok dokonca v komerčnej cieľovke 12 -54 nestačila na sitcom Joj Dovidenia, stará mama!. Seriál Markízy uprednostnilo 146-tisíc mladších divákov, ponuku Joj 155-tisíc.

Markíza si od presunu seriálu do podvečerov nepochybne sľubuje jeho zvýšenú výkonnosť, čo by jej zároveň pomohlo riešiť situáciu na začiatku obchodného prime-timeu. Po šiestej večer totiž víťazí u divákov Joj s licencovaným kulinárskym formátom Moja mama varí lepšie ako tvoja.

Relácia, ktorú Joj vysiela od augusta 2015, sa ustálila v slote a je v čase svojho vysielania stabilným lídrom trhu. To Markíza nedokázala zmeniť na jeseň seriálom Kukučka, ktorý dovysielala na menšej stanici Doma, novinkami Susedské prípady a Majster pekár, ani formátmi Rodinné prípady, Bez servítky a reprízami Susedov.

Pre komerčné televízie je to v aktuálnej sezóne nové nastavenie, v predošlých Markíza v slote dominovala so seriálom Chlapi neplačú, ktorého námet pochádzal od spoluautorov Búrlivého vína. Markíza sa intenzívne zaoberá podvečermi aj preto, že ovplyvňujú aj nasledovné sloty vo večernej štruktúre – nižšie ratingy podvečer prinášajú menej divákov aj spravodajskému bloku, ktorý je spoločne s Hornou Dolnou najsledovanejšou časťou programu Markízy.

Búrlivé víno v prime-time uvoľní miesto pre kuchársku súťaž MasterChef. Slovenská verzia odštartuje podľa zverejnených programových plánov Markízy v utorok 5. apríla o 20:30. S ďalším dielom počíta televízia v rovnakom slote vo štvrtok. Farma sa tak znova posunie na neskorší začiatok – štartovať bude v oba dni o 21:45. Reality šou vysiela Markíza každý deň okrem stredy, v piatok k bežnému zostrihu pridáva aj Duel.

Čo sa týka MasterChefa, návrat licencovanej súťaže amatérskych kuchárov avizovala Markíza ešte vlani na jeseň, keď začala hľadať súťažiacich.

Aktualizované 18. 3.: Markíza pri novom ročníku z obsadenia zverejnila v piatok mená trojice porotcov - budú nimi šéfkuchári Marián Záhumenský, Jaroslav Ertl a Branislav Križan. 

Odhaliť by čoskoro mala aj meno moderátora – na Instagrame pred časom teasovala fotografiou s Pycom, ten sa však medzičasom stal tvárou inej prime-timeovej šou Tvoja tvár znie povedome.

Prvú sériu MasterChefa vysielala Markíza v roku 2012 ako spoločný projekt so sesterskou Novou. Druhú sériu pripravila vlani česká komerčná jednotka samostatne. Rovnako vlastnú verziu bude mať Markíza. Víťazovi sľubuje odmenu 50-tisíc eur.

MasterChef je licencovaný formát britskej produkčnej spoločnosti Shine TV, jeho prvým vysielateľom bola v roku 1990 verejnoprávna BBC One. Predal sa do desiatok krajín, americký Fox napríklad divákov upútal aj nasadením známeho šéfkuchára Gordona Ramsayho do šou.

V česko-slovenskej verzii súperilo o celkové prvenstvo 20 súťažiacich, ich schopnosti posudzovala trojica Jiří Štift, Radek Šubrt a Martin Korbelič. Moderátorkou bola Daniela Peštová. 

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Búrlivé víno, Farma, Markíza, MasterChef