Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bezák v Ta3 skončil po troch vydaniach Slova v čase (oprava)

04.03.2013, 09:32 | Martin Poláš | © 2013 News and Media Holding

Odvolaného arcibiskupa vyzvali predstavitelia cirkvi, aby sa vyhýbal mediálnym vystúpeniam

  • Tlačiť
  • 0

Pôvodný agentúrny článok bol nahradený redakčným textom. Text je upravený, pôvodne sme nesprávne uviedli, že Ta3 tretie vydanie neodvysielala - na obrazovke sa 3. 3. ocitlo, bolo nakrútené v predstihu. Doplnené o vyjadrenie šéfredaktorky Ta3 Martiny Kyselovej.

Televízia Ta3 v prvú marcovú nedeľu odvysielala tretie vydanie relácie Slovo v čase, ktoré bolo zároveň posledné s bývalým arcibiskupom Róbertom Bezákom. Ten divákov oslovoval v krátkych duchovných príhovoroch od polovice februára.

Dôvodom ukončenia účinkovania Bezáka v programe je požiadavka adresovaná bývalému arcibiskupovi, aby sa nevyjadroval v médiách 

ta3_logo-1.gif

vrátane duchovných príhovorov. 

„V stredu 27. februára som sa v Ríme stretol s generálnym predstaveným rehole redemptoristov, ktorý mi tlmočil požiadavku prefekta Kongregácie pre biskupov kardinála Marca Ouelleta, aby som sa až do definitívneho doriešenia môjho ďalšieho pôsobenia v Cirkvi zdržal akýchkoľvek vyjadrení pre médiá, vrátane duchovných príhovorov. Zástupcov médií preto prosím o rešpektovanie tejto skutočnosti,“ píše sa v maile, ktorý prišiel do agentúry SITA a pod ktorým bol podpísaný Róbert Bezák. 

Nateraz nie je jasné, či teraz televízia formát stiahne, alebo doň obsadí iného „rečníka“. Bezák sa mal z obrazovky prihovárať každú nedeľu minimálne počas pôstneho obdobia.

„Televízia Ta3 v nedeľu odvysielala nateraz poslednú reláciu Slovo v čase s arcibiskupom Róbertom Bezákom, ktorú nahrala ešte pred jeho do Ríma. Pán Bezák nám po návrate oznámil, že v divácky obľúbenej relácii nemôže ďalej pokračovať. Televízia Ta3 rozhodnutie aj dôvody Róberta Bezáka rešpektuje a vysielanie relácie Slovo v čase s bývalým trnavským arcibiskupom nateraz ukončila. Ta3 aj touto cestou Róbertovi Bezákovi ešte raz ďakuje za ústretovosť a nezištnosť, s akou sa na relácii podieľal. Veríme, že v budúcnosti sa s ním na obrazovkách Ta3 budú môcť diváci opäť stretnúť,“ napísala Mediálne.sk šéfredaktorka televízie Martina Kyselová.

Zdroj: vysielanie Ta3

Premiérový diel Slova v čase vysielaný 17. februára dosiahol podľa tlačovej správy televízie trhový podiel 4,9 % (pravdepodobne v univerzálnej cieľovej skupine 12+). Priemerný share televízie sa pohybuje medzi jedným až dvomi percentami. Bezák reláciu pripravoval bez nároku na honorár. 

Bývalý arcibiskup okrem novej relácie v spravodajskej televízii, ktorú televízia uviedla len v polovici februára, prispieval aj do časopisu .týždeň. V týždenníku mal rubriku Stĺpček Róberta Bezáka.

Bezák sa po tom, ako ho 2. júla minulého roka zbavili riadenia Trnavskej arcidiecézy, mediálnym vystúpeniam spočiatku vyhýbal. Po odvolaní súhlasil iba s rozhovorom pre časopis .týždeň. Napokon sa však aj v súvislosti s ďalšími medializovanými informáciami a udalosťami s arcibiskupom Jánom Sokolom rozhodol prehovoriť v televízii. Interview poskytol Markíze, Ta3 i Českej televízii. Reportáž o Bezákovi pripravila aj rakúska verejnoprávna televízia ORF.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)