Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Aj bez moderátora sledovanosť Oscarov rástla, prvýkrát za päť rokov

26.02.2019, 15:53 | reb | © 2019 News and Media Holding

Klesajúca sledovanosť televízneho prenosu z udeľovania Oscarov sa tento rok zvrátila. V porovnaní s vlaňajškom, kedy filmové ceny prilákali historicky najnižší počet divákov, dosiahlo vysielanie ich 91. ročníka o niečo lepšie výsledky.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Oscar

Uplynulú nedeľu večer si prenos z Dolby Theatre v Los Angeles, ktorý vysielala televízia ABC, zaplo podľa spoločnosti Nielsen 29,6 miliónov dospelých divákov. Program tak dosiahol rating 7,7 percenta.

Je to o tri milióny viac ako v roku 2018, kedy ho sledovalo historicky najmenej ľudí – 26,5 milióna.

Čísla zároveň narástli prvýkrát za päť rokov. Naposledy sa tak stalo v roku 2014, kedy si Oscarov pozrelo 43,7 milióna ľudí a v porovnaní s predošlým ročníkom si vtedy vylepšili skóre o vyše 3,4 milióna. V roku 2013 totiž dosiahli sledovanosť 40,3 milióna divákov a od roku 2014 klesali. Úbytok divákov sa zastavil práve tento rok.

Ako pripomína portál Deadline, za vyšším záujmom je zjavne hneď niekoľko faktorov. Medzi ne možno radiť aj hudobné vystúpenia skupiny Queen či speváčky Lady Gaga, mierne skrátené trvanie šou a v konečnom dôsledku aj absencia moderátora.

Oscary sa síce odrazili od minima a medziročne si polepšili po prvýkrát za posledných päť rokov, no priblížiť sa k lepším výsledkom, ktoré dosahovali v minulosti, sa im opäť nepodarilo. Vo svojom 91. ročníku si pripísali druhý najnižší počet divákov v modernej histórii.

V porovnaní s inými prestížnymi oceneniami ale ostáva Oscar v tomto smere aj naďalej v popredí. Januárové Zlaté glóbusy na NBC si totiž zaplo 18,6 milióna ľudí, hudobné ceny Grammy prilákali k obrazovkám televízie CBS na začiatku tohto februára 19,9 milióna divákov.

Aj vystúpenie Lady Gagy a Bradleyho Coopera mohlo k obrazovkám prilákať viac divákovZdroj: Profimedia

Americká akadémia filmových umení a vied, ktorá Oscary udeľuje, už v minulom roku avizovala viacero krokov, ktorými chcela odvrátiť neustále klesajúce čísla. Bola to napríklad nová kategória, v ktorej by bol vyhlásený najlepší populárny film. To si však neskôr rozmyslela a ostala pri pôvodnom rozdelení.

Aj keď komerčné hity vlastnú kategóriu nemali, niektoré sa medzi nominovanými predsa len našli. A práve tomu môžu organizátori podľa USA Today vďačiť za to, že si televíziou zaplo aj viac mladších divákov, ktorých bolo v porovnaní s rokom 2018 viac o 13 percent.

Neprehliadnite

Akadémia ešte pred podujatím avizovala aj ďalšiu novinku, od ktorej ale upustila po pár dňoch. Vyhlásiť víťazov v štyroch kategóriách plánovala cez reklamné brejky. Sledovala tým zdynamizovanie šou aj spomínané skrátenie prenosu, ktorý bol podľa kritikov s trvaním vyše tri a pol hodiny príliš dlhý. Po vlne kritiky sa aj v tomto prípade vrátila k pôvodnému modelu.

Faktu, že Oscary po prvýkrát za 30 rokov nemali moderátora, sa médiá intenzívne venovali. Portál Adweek priniesol krátko pred ceremoniálom aj rozhovor s Karey Kurkeovou, ktorá šéfuje ABC Entertainment. „Paradoxne, záhada okolo celej situácie zjavne pomohla Oscarom k tomu, aby boli stále diskutovanou témou,“ uviedla.

Akadémia oznámila definitívne rozhodnutie nezavolať hostiteľa necelý mesiac pred samotným galavečerom. Po tom, ako sa úlohy vzdal americký komik a herec Kevin Hart, sa skloňovalo viacero mien, no hostiteľom napokon nebol nik. Namiesto toho sa na pódiu striedali známe tváre, ktoré sprevádzali večerom a vyhlasovaním víťazov.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Oscar

Diskusia (0 reakcií)