Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Viva vstala z mŕtvych. Zatiaľ len pre Bratislavčanov

17.02.2014, 16:18 | Tomáš Czwitkovics | © 2014 News and Media Holding

Takmer rovnaké logo, známi moderátori, tá istá zvuková grafika, internetová doména a čoskoro aj programová štruktúra: Rádio Viva, ktoré nedokázalo predĺžiť svoju licenciu a v decembri ukončilo vysielanie, sa od 17. februára dá opäť naladiť na „tranzistoroch“.

  • Tlačiť
  • 1

Nový projekt

Niekdajšie rádio, ktoré zvykli počúvať približne štyri percentá populácie nad 14 rokov, už nie je k dispozícii po celom Slovensku, ale iba v Bratislave na dvoch frekvenciách a pod mierne pozmeneným názvom Viva Metropol.

Stanica otvorene nadväzuje na niekdajšiu Vivu a má aj nového prevádzkovateľa – spoločnosť Intersonic, známu najmä ako filmový distribútor. Na rozhlasovom trhu pôsobí už dva roky - v hlavnom meste prevádzkovala nie veľmi známu stanicu Superádio. Táto značka, uvedená na trh na prelome rokov 2011 a 2012, teda zanikla a nahradila ju Viva Metropol.

„Nejedná sa o obnovenie vysielania rádia Viva. Jedná sa o nový projekt metropolitného rádia, aké Bratislava nemá,“ uviedol konateľ Intersonicu Ivan Lacho. Odpovedal na otázky Mediálne.sk, ktoré mu preposlali zástupcovia niekdajšieho prevádzkovateľa pôvodnej Vivy, firmy Viva Production House. Tá v uplynulách dvoch rokoch bojovala o frekvencie tejto stanice, ktoré nakoniec získala neznáma firma Corporate Legal.

Voľný priestor po Vive, na ktorý zareagovali marketingom či miernymi úpravami playlistov viaceré konkurenčné stanice, chce teraz využiť práve Intersonic.

Ako hovorí I. Lacho, Intersonic dal záväzok Rade pre vysielanie a retransmisiu, že vybuduje metropolitné rádio v Bratislave. „Projekt Superádio používal formát soft/pop rock, pretože formáty vhodné pre metropolitné rádio boli obsadené rádiami Viva, BestFM a Anténa. Vypnutím rádia Viva sa otvoril priestor na vyplnenie tohto priestoru a Intersonic túto šancu plne využije,“ uvádza I. Lacho. 

Dodávajúc, že „spoločnosť Intersonic urobila pragmatické rozhodnutie. Je tu nepoužívaná populárna značka, verní poslucháči, populárny formát, tím ľudí, čo rozumejú potrebám poslucháčov. Keď to dáte spolu dokopy s potrebou regionálneho rádia, tak niet lepšieho štartovacieho projektu ako Viva Metropol“.

Viva nasadila v deň štartu aj kampaň - inzerát vyšiel napríklad na titulke Nového Času s textom „Bratislavská 1 sa vracia“ (zástupcovia Vivy tvrdili, že v regióne hlavného mesta má stanica najvyšší trhový podiel).

Do 15 dní

V súvislosti so zmenami názvu aj úpravami formátu majú vysielatelia oznamovaciu povinnosť voči licenčnej rade. Koncom minulého týždňa regulátor ešte neregistroval list o zmenách od Intersonicu. I. Lacho hovorí, že v tomto ohľade si splnia povinnosť „v znení podľa zákona“. Podľa toho treba zmeny v licencii oznámiť do 15 dní od ich uskutočnenia.

K otázke spolupráce medzi pôvodnými prevádzkovateľmi Vivy a Intersonicom I. Lacho uviedol, že v jeho spoločnosti k žiadnym vlastníckym zmenám a predajom podielov nedochádza. „Ničoho sme sa nezriekli. Je to naše rádio.“

Okrem bratislavských frekvencií 94,9 Mhz (vysielač Vienna Gate) a 101,1 Mhz (LakeSidePark, v príprave Dúbravka) plánuje Intersonic rozšíriť pokrytie Vivy Metropol aj na oblasť Záhoria po Malacky.

Kvôli vyťaženému frekvenčnému spektru sú možnosti expanzie pre rádiá obmedzené - vysielatelia si musia prácne koordinovať kmitočty s malý dosahom. „Efektívnejšia“ cesta je teda siahnuť na celý balík frekvencií po subjektoch, ktorým sa končí licencia, alebo ktoré sú na predaj. 

Prevziať formát Vivy chcela aj spoločnosť Corporate Legal, ktorá v roku 2012, a po opakovaní výberového konania aj vlani, získala frekvencie po Vive. Spoločnosť chcela spustiť vlastný projekt čo najkratšie po konci platnosti licencie Vivy (držiteľom licencie bola akciovka Rádio Viva), ktorá vypršala 21. decembra 2013.

Ešte v decembri však Najvyšší súd odložil vykonateľnosť rozhodnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, takže Corporate Legal frekvencie ešte nemôže využívať. Rozhodnutie v tejto veci ešte nepadlo.

Z Vivy do Vivy Metropol

Viva Metropol preberá po pôvodnej Vive okrem hudobného formátu aj kompletné a regionálne spravodajstvo, dopravný servis a moderované programy. Pod nového vysielateľa prešli Alex Štefuca a jeho ranný tím, Maroš Palesch z dopravného servisu, spravodajský tím s Igorom Štefucom, Janou Bárdošovou, Miroslavom Škrhom a Karolínou Lamačovou-Duckou.

V programe sa majú podľa Intersonicu objaviť viaceré programy ako Dado Nagy a jeho Kniha na tento deň, Mlčanie Tibora Eliota Rostasa, Legendárnych desať s Petrom Hurajtom, ale aj neďeľné príhovory Jána Sucháňa. V najbližších týždňoch sa vysielanie má rozšíriť o večerné a nočné špeciály, Viva Metropol má nadviazať aj na eventy Viva Párty a Viva Oldies párty.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Corporate Legal, Viva