Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Rozhlasoví hráči sa spojili. Presviedčajú, že reklama v rádiu funguje

23.08.2017, 15:28 | pol | © 2017 News and Media Holding

Slovenské komerčné rádia sa historicky prvý raz spájajú do spoločnej kampane, v ktorej chcú edukovať mediálny trh o efektívnosti rozhlasovej reklamy. V rámci aktivít zorganizovali aj prvú odbornú konferenciu zameranú samostatne na rádiá.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Do iniciatívy s názvom „Rádio funguje“ sa zapojilo šesť najpočúvanejších komerčných rádií – Rádio Expres, Fun rádio, Jemné, Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Anténa Rock. 

„Cieľom je podporiť vnímanie rádia ako atraktívneho, interaktívneho, trendy a flexibilného média, ktorého prítomnosť v mediamixe je dôležitá,“ píšu rozhlasoví vysielatelia v tlačovej správe.

Rádiá ako prvý spoločný krok realizovali prieskumy na poslucháčoch, zadávateľoch a agentúrach. V komunikácii chcú klientom pripomínať unikátny charakter rádia a že by z tohto dôvodu pri plánovaní kampaní nemalo byť vynechané.

Rádia zároveň pripravili spoločne novú konferenciu s názvom Radio rulezz, ktorá bude 20. septembra v Bratislave. Medzi spíkrami budú aj zahraniční hostia Tony Hertz a Nik Goodman. Okrem nich sa budú prezentovať ukážky kreatívnych rozhlasových kampaní a výsledky realizovaných prieskumov.

Šéfovia rádií podľa spoločného vyhlásenia veria, že sa podarí posunúť vnímanie rádia ako mediatypu. „Chceme umožniť aj ľuďom, ktorí v rádiu nepracujú, vidieť toto médium tak, ako ho vnímame my – ako inovatívne médium s množstvom možností a výhodami, ktoré sú preň typické,“ uviedli.

Rádiá si na slovenskom trhu udržiavajú v ostatných troch rokoch podľa trhových odhadov zhruba rovnaký podiel na reklamných výdavkoch do médií – na úrovni 7,7 percenta. Na porovnanie najsilnejší mediatyp televízia si z koláča vlani bral 52 percent, printy zhruba 12 percent, online bez príjmov zahraničných hráčov 17 percent a outdoor 10 percent.

Vlani išlo do reklamy v rádiu podľa odhadu mediálnej agentúry Media and Digital Services (rovnako ako News and Media Holding, vydavateľ Mediálne.sk, patrí skupine Penta, pozn. red.) 20,7 milióna eur. Pre rádiá to znamenalo zhruba 6-percentný medziročný nárast, ktorému pomohli aj eurofondové kampane. Na tento rok trh pri rádiách očakáva stagnáciu, prípadne mierny pokles výdavkov.

Inzertné tržby za minulý rok uvádzalo Rádio Expres na úrovni 11,4 milióna eur, media representative Fun rádia Fun Media Group evidovala 5,9 milióna eur, skupina Radio Services, ktorá predáva reklamu pre Jemné, Rádio Vlna, Anténu Rock a Europu 2, 4,9 milióna eur.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Anténa Rock, Europa 2, Fun rádio, Jemné, rádio Expres, Radio Services, Rádio Vlna

Diskusia (0 reakcií)