Radio Services v júni tohto roka kúpil 30-percentný podiel v spoločnosti Cestovná agentúra CKSK, ktorá prevádzkuje rovnomennú agentúru. Vstup do firmy podľa investorskej prezentácie Joj Media House za prvý polrok vyšiel na 5-tisíc eur.

Podľa manažéra Radio Services Tomáša Kapustu prišlo rozhodnutie pri tomto obchode na základe skúseností z minulosti. „Vyskúšali sme si aj inú spoluprácu s obchodnými partnermi ako len klasický predaj reklamného priestoru. Je to veľmi zaujímavý a efektívny spôsob, ako monetizovať voľný reklamný priestor,“ uviedol.

 Podľa konateľa CKSK Juraja Pavelčíka bol odpredaj časti firmy realizovaný s cieľom získania nových zdrojov a stimulov rozvoja s konečným cieľom rastu agentúry. To, že Radio Services pôsobí v mediálnom biznise, a nie v cestovnom ruchu, neboli pri tom podľa neho určujúce.

„V našom prípade ide o klasický odpredaj obchodného podielu bez ohľadu na to, v akých segmentoch trhu obe spoločnosti pôsobia,“ načrtol J. Pavelčík, ktorý okrem cestovnej agentúry vlastní aj agentúru Age a spoločnosť OK Foto.

Čo konkrétne zahŕňa spolupráca oboch firiem, partneri nespresnili. Radio Services je vo firme v menšinovom postavení – aké má na základe toho nároky pri riadení firmy a ostatných obchodných aktivitách, takisto nie je jasné. Spoty cestovnej agentúry boli nasadené vo vysielaní rádií, ktorých komerčný priestor predáva Radio Services.

Investícia do firiem mimo mediálneho segmentu nebude zo strany Radio Services zrejme posledná. „V budúcnosti sa nebránime investovať aj do iných podobných projektov, máme už aj vytypované oblasti na základe prieskumu trhu, kde by sme sa chceli realizovať,“ doplnil T. Kapusta.

Na základe obratu ide v prípade CKSK o malú firmu. Vlani podľa Finstatu dosiahal tržby 2 846 eur, ani v predošlých rokoch neboli výrazne vyššie.

Po vstupe do spoločnosti už Joj Media House eviduje Radio Services ako skupinu – zahŕňajúcu dve zložky: akciovku Radio Services a eseročku Cestovná agentúra CKSK, kde má menšinový podiel.

Samotnú spoločnosť Radio Services začlenila do svojej štruktúru Joj Media House na začiatku roku 2016. Vlani zaznamenala tržby 4,9 milióna eur – väčšina z nich pochádza z obchodnej činnosti pre spomínané celoplošné komerčné rádiá. Joj Media House, do ktorej patrí aj televízia Joj či firmy podnikajúce v oblasti vonkajšej reklamy na čele s BigMediou, patrí k investíciám J&T.