Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rádio Viva prišlo o frekvencie

15.05.2012, 15:04 | Mediálne.sk

Sadu 28 kmitočtov pre celoplošné pokrytie získala neznáma firma, prenajímajúca nehnuteľnosti

  • Tlačiť
  • 7

Trhová rozhlasová dvojka Fun rádio môže ďalej vysielať. Rada pre vysielanie a retransmisiu v utorok potvrdila všetky frekvencie, o ktoré sa stanica musela znova uchádzať, pretože jej koncom budúceho roka vyprší pôvodná, už raz predlžovaná licencia.

Predseda rady Miloš Mistrík na adresu Fun rádia uviedol, že "rádio je počúvané, obľúbené, fungujúce". O frekvencie stanice sa nikto iný neuchádzal, prideľovanie preto bola skôr formalita. Nová licencia platí na osem rokov a podľa zákona ju možno ešte raz predĺžiť na rovnaké obdobie.

Frekvencie Rádia Viva, ktorému sa taktiež končí licencia, však držiteľa zmenia. Pôvodný držiteľ licencie, Rádio Viva, a.s., nedodal všetky potrebné dokumenty, preto bol vylúčený z rozhodovania. Rada sa napokon rozhodovala iba spomedzi zvyšných troch uchádzačov a po diskusii sa rozhodla pre neznámu spoločnosť Corporate Legal.

viva_studio_3_2

Tá prezentovala projekt Info Rádio. Rada ho podľa Mistríka považuje za kvalitný s dobrou prípravou. Okrem pesničkového formátu žiadatelia o frekvencie prezentovali aj spravodajské a publicistické zameranie. 

"O Vive bola diskusia, zdalo sa nám, že každý projekt má pozitívne aj negatívne prvky, najviac rozhodlo najmä to, že po diskusii sme projekt Info Rádio zhodnotili ako najlepší," okomentoval rozhodnutie rady Mistrík.

Hlasovanie o osude Vivy bolo tesné - pomer hlasov v prospech Info Rádia bol päť ku štyrom.  "Bolo to ťažké rozhodovanie, keď sú štyria záujemcovia, tak sa ťažko vyberá," dodal Mistrík. 

Držitelia licencie pre Rádio Viva môžu vysielať iba do konca budúceho roka, licencia zanikne 21. decembra 2013. Mistrík nevedel povedať, či nový majiteľ bude mať záujem o zachovanie značky. Corporate Legal by teoreticky mohol mať záujem o odkúpenie práv na používanie názvu Viva - stanica má síce nízku, ale predsa len stabilnú štvorpercentnú počúvanosť.

K právam na značku sa v pondelok prihlásil ďalší uchádzač o frekvencie Vivy, Viva Production House. Za firmou stoja pôvodní majitelia Vivy z eseročky Scan Development, podľa ktorých majú na značku práva na ďalších 99 rokov.

Corporate Legal sa dosiaľ zaoberal prevažne prenájmom nehnuteľností. Majitelia firmy pred radou na pondelkovom vypočutí prehlásili, že majú hotovosť na rozbehnutie vysielania. 

Stanica má mať formát adult contemporary, ktorý predstavitelia nového rozhlasového projektu podľa Mistríka definujú ako hudbu z 80. až 90. rokov. 

"Chceme osloviť strednú až vyššiu generáciu vo veku od 30 do 60 rokov. Ide o 2,4 milióna obyvateľov Slovenska, táto skupina zahŕňa bonitné podskupiny a ašpiráciou je mať vysokú afinitu ľudí, ktorí majú vysoké príjmy a spotrebu," vysvetlil ešte v pondelok Peter Paška z Corporate Legal.

Zástupcovia novej stanice pred radou zdôrazňovali viaceré programové prvky, ktoré členovia licenčnej rady s obľubou počúvajú. Info Rádio "chce riešiť témy, ktore hýbu Slovenskom a svetom a ktoré trápia poslucháčov," uviedol predseda licenčnej rady.  

Uvažujú tiež o obnovení Čiernej skrinky známej z Rádia Twist, ktoré bolo predchodcom Vivy. Vedľa hudby má byť veľmi dôležité hovorené slovo. Stanica chce spolupracovať s "ostrieľanými profesionálmi". Spravodajstvo má tvoriť 8 percent, náboženstvo 0,08 percenta vysielania, ostatný program bude tvoriť prúdové vysielanie a programy vo verejnom záujme. "Je to pokus o nie čisto zábavné rádio, so zámerom rozšíriť informačný a publicistický ráz," povedal tiež Mistrík. 

Značka Viva sa dostala do éteru 3. aprílu 2006, keď sa noví majitelia Rádia Twist zo spoločnosti Scan Development rozhodli ukončiť existenciu pôvodného názvu Twist. Ten bol synonymom nezávislej novinárčiny v časoch, keď štátne médiá ovládala garnitúra Vladimíra Mečiara, v polovici minulého desaťročia však politický nádych brandu bol skôr na škodu.

radio_viva_logo_mensie.gif

Vive so zameraním na starších poslucháčov sa však nikdy výraznejšie nedarilo. Počúvanosť sa počas celej jeho histórie podľa prieskumu MML-TGI motala okolo troch až vyše štyroch percent v cieľovke 14- až 79-ročných.

Stanica bola zmietaná komplikovanými vlastníckymi vzťahmi, ktoré noví majitelia kúpili spolu s Twistom. Stanicu v čase predaja zastupoval herec Andy Hryc, svoje záujmy v ňom mali aj deti podnikateľa Jozefa Majského. 

Spoločnosť Rádio Viva, a.s., ktorá drží vysielaciu licenciu, včera nezastupovali na licenčnej rade majitelia firmy Scan Development, ktorá je jediným akcionárom stanice, ale nový konateľ Martin Hoffman. Spoločnosť Scan Development podľa neho išla do konkurzu, Hoffman nevedel včas predložiť všetky potrebné dokumenty stanice. 

Majitelia Vivy sa snažili získať licenciu prostredníctvom spoločnosti Viva Production House, ktorá rovným podielom patrí Robertovi Bartošovi, Milanovi Kodajovi, Dušanovi Budzákovi a Petrovi Rothovi. "Ide o samostatnú a s ničím nezaťaženú spoločnosť. Odstúpila od zmluvy na kúpu akcií Rádia Viva, nemá žiadne majetkoprávne prepojenie na Rádio Viva a.s., zachováva programovú kontinuitu Rádia Viva a pristúpila k rozhodujúcim záväzkom z obchodného styku Rádia Viva," zaznelo v prezentácii majiteľov spoločnosti.

Viva Production House podľa nej dlhodobo zabezpečuje vysielanie Rádia Viva na základe zmluvy a zamestnáva tiež všetkých ľudí.

  • Tlačiť
  • 7