Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Počúvanosť rádií: Jemné sa priblížili Europe 2 na dosiaľ najtesnejší rozdiel

27.01.2017, 16:48 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

V rebríčku počúvanosti slovenských rozhlasových staníc nenastali ani podľa najnovšieho prieskumu agentúry Median žiadne posuny. Trhovým lídrom zostáva Expres, za ktorým nasleduje Rádio Slovensko a Fun rádio. Jemné a Europa 2 sa na štvrtej a piatej priečke priblížili dosiaľ najtesnejšie.

  • Tlačiť
  • 0

Pri Rádiu Expres nezaznamenal prieskum žiadny rozdiel v počúvanosti oproti predošlým spojeným vlnám, v 3. a 4. vlne vlaňajška mala stanica počúvanosť 19,3 percenta, čo v parametri „počúval včera“ zodpovedalo v univerzálnej cieľovej skupine 866-tisíc poslucháčom. Medziročne išlo pre Expres o miniatúrny pokles o 0,1 percentuálneho bodu.

Rádio Slovensko dosiahlo rovnaké číslo ako pred rokom – počúvanosť 17,4 percenta, verejnoprávny okruh tak denne počúvalo 777-tisíc ľudí. Oproti predošlému meraniu v 2. a 3. vlne stanica klesla o 0,3 percentuálneho bodu.

Tretie Fun rádio sa rovnako Expres oproti minulému prieskumu nepohlo a zostalo na 11 percentách, čo znamenalo 492-tisíc poslucháčov. Oproti rovnakému obdobiu spred roka išlo o pokles o 0,4 percentuálneho bodu.

Jemné ako štvorka trhu klesli medzi dvomi spojenými vlnami aj medziročne o 0,3 bodu a dosiahli počúvanosť 7,3 percenta. Pre stanicu ide o minimum od konca roku 2010. Jemné denne počúvalo 328-tisíc ľudí.

Vďaka poklesu Jemných je k nim bližšie ďalšie rádio zo skupiny Radio Services – Europa 2. Tá si udržala počúvanosť 7,2 percenta (320-tisíc poslucháčov), medzi spojenými vlnami tak bola bez pohybu. Medziročný prepad bol 0,1 percentuálneho bodu.

V druhej polovici rebríčka takisto nenastali posuny, oproti predošlému meraniu si polepšilo ôsme Rádio_FM, a to 0,4 bodu s počúvanosťou 2,8 percenta. Rádio Vlna rok uzavrelo s medziročným nárastom o 2,8 bodu na 5,6 percenta. Rádio Anténa Rock bola na 2,5 percente a oproti rovnakému obdobiu spred roka stúpla o 0,5 percentuálneho bodu.

Vo vyjadrení trhového podielu rádií v najširšej cieľovke 14 – 79 bol Expres na hodnote 22,4 percenta. Fun rádio evidovalo share 12,1 percenta, ďalšie stanice, ktoré zastupuje Fun Media Group, dosiahli podiel 1,2 percenta.

Radio services po zrátaní podielu Jemných, Europy 2, Vlny a Rádia Anténa Rock mali sumárne 25,1 percenta. Verejnoprávny Slovenský rozhlas so svojimi FM okruhmi dosiahol podiel 33 percent.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy medián, MML-TGI, Počúvanosť rádií

Diskusia (0 reakcií)