Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nástupca Vivy prehovoril. Rádio chce spustiť „rekordne“ rýchlo

18.12.2013, 09:33 | Tomáš Czwitkovics | © 2013 News and Media Holding

Prečítajte si, ako má vyzerať programové zameranie nového projektu Inforádio spoločnosti Corporate Legal.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy

Viva

Po vytrvalom mlčaní po prvýkrát poskytla stanovisko k situácii okolo končiaceho rádia Viva firma Corporate Legal, ktorá – už dvakrát – vyhrala frekvencie tejto stanice.

Z komentára, ktorý pre Mediálne.sk poskytol konateľ firmy Jozef Maruniak, vyplýva, že spoločnosť chce novú stanicu spustiť čo najrýchlejšie. Nástupca by mal plynule nadviazať na Vivu, minimálne na západoslovenskej frekvencii.

Licencia pre spoločnosť Rádio Viva, a.s. vyprší túto sobotu 21. decembra, kedy by sa rozhlasová stanica mala definitívne odmlčať.

„Všetko úsilie smerujeme k tomu, aby sme v rekordne krátkom čase dokázali zabezpečiť vysielanie rádia z nových priestorov a v nových podmienkach, aby po ukončení platnosti starej licencie nenastalo na frekvencii 101,8 MHz ticho," uviedol pre Mediálne.sk J. Maruniak.

Na otázky, kto je investorom stanice či aké má byť presné programové zameranie, neodpovedal.

O firme Corporate Legal nie sú známe žiadne detaily, firma v médiách dosiaľ nepôsobila. Prevádzkovanie rozhlasového vysielania ako predmet činnosti jej pribudlo podľa obchodného registra až v auguste minulého roka, po tom, čo firma v máji 2012 vo výberovom konaní „vyfúkla“ frekvencie Vivy.

Čo sa týka priestorov, firma v súťaži prezentovala, že si chce prenajímať na Kamzíku priestory operátora Towercom, ktorý má tiež šíriť rozhlasový signál. Spoločnosť ako zdroj financovania avizovala úverový prísľub od J&T Banky na pol milióna eur.

Corporate Legal vyhral licencie projektom s názvom Inforádio. Z jeho navrhovanej programovej štruktúry sa veľa vyčítať nedá. K programovým „dominantám“ majú patriť relácie ako Víkend s Inforádiom, Víkend s Inforádiom ešte trvá, Pracovný deň s Inforádiom, Večer s Inforádiom, Noc s Inforádiom či Noc s Inforádiom pokračuje.

Takmer osem percent štruktúry novej stanice má tvoriť spravodajstvo, 9,82 percenta programu má byť vo verejnom záujme. Takmer 87 percent vyčlenil Corporate Legal „ostatnému programu“, čo môže byť najmä hudba.

Podľa zápisu vypočutia pred licenčnou radou cieľovou skupinou Inforádia majú byť poslucháči vo veku 30 až 60 rokov, teda ekonomicky aktívni. Z programového hľadiska má byť cieľom zachovanie kontinuity po Vive, "zvýšiť počet poslucháčov a skvalitniť informácie poskytované prostredníctvom rádia"

Tematicky sa chce podľa zápisnice venovať aktuálnym témam, ale aj otázkam sociálnym, zdravotným a pracovným. Okrem klasického spravodajstva chce Inforádio priniesť publicistiku vo forme rubrík. Vo svojom vysielaní chce staviť na hovorenom slove s dôrazom na jeho obsah.

Veľký význam chce klásť na spravodajstvo, ktoré má byť "prvou alternatívou" k verejnoprávnemu rozhlasu. Vo večerných hodinách plánuje zaradiť veľký žurnál.

Hudobne sa má Inforádio orientovať na hity zo 70. až 90 rokov.

programova struktura inforadio

Corporate Legal vyhral frekvencie Vivy dvakrát – prvýkrát vlani v máji, keď sa dostali do výberového konania zákona vyše roka pred vypršaním licencie Vivy.

Spoločnosť Viva Production House, ktorá zabezpečuje chod stanice a tiež sa uchádzala o kmitočty, rozhodnutie rady úspešne napadla na Najvyššom súde, no licenčná rada teraz v decembri opätovne priklepla balík frekvencií Corporate Legalu. 

Zástupcovia Viva Production House spájali Corporate Legal v minulosti s podnikateľom Vladimirom Poórom, ktorý je najväčší investor Vivy a v súčasnosti rieši nevysporiadané pohľadávky. Jeho právny zástupca Pavol Korytár pre nové vydanie týždenníka TREND uviedol: „Neviem o akomkoľvek zmluvnom vzťahu mojich dvoch klientov (pozn.: V. Poór a jeden zo spoločníkov Viva Production House) so spoločnosťou Corporate Legal.“.

Pôvodní majitelia z Viva Production House v uplynulých dňoch organizovali petície a demonštrácie. Oslovili aj mediálny výbor parlamentu, no ten sa odmietol situácii ďalej venovať. 

"Mrzí nás hystéria, ktorú okolo Rádia Viva rozpútali jeho bývalí prevádzkovatelia, ktorí toto rádio opakovane priviedli do krachu. Za zmenou vysielateľa nie sú žiadne konšpiračné teórie, ale bežný podnikateľský neúspech, akých sa dejú stovky. Bohužiaľ, hoci lži, ktoré bývalí majitelia rádia nútia zamestnancov vysielať poškodzujú najviac samotné rádio, dnes nemáme čas, ani energiu venovať sa im," uviedol J. Maruniak z Corporate Legal.


Viac o dôvodoch prečo končí rádio Viva a aký mal vplyv Vladimira Poóra v stanici, sa dočítate v koncoročnom dvojčísle TRENDU 50-51/2013, na stánku od štvrtka 19. decembra, na digitálne stiahnutie (web, tablet) už od tejto stredy.

TREND_tit_2013_50

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Viva