Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Lengyel o novom rádiu: Ukážeme, ako sa robí objektívne médium

15.03.2017, 15:25 | Martin Poláš | © 2017 News and Media Holding

Nástupca Rockovej republiky bude mať názov Rádio Aktual. Spravodajská stanica začne vysielať o niekoľko týždňov. Šéfkou vysielania bude známa novinárka Tamara Valková. Majiteľ stanice Martin Lengyel nemá podľa vlastných slov v tomto projekte žiadnych spoločníkov.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 8

Podľa M. Lengyela odštartuje Rádio Aktual na prelome apríla a mája. Presný dátum si ešte určia. Riaditeľkou vysielania bude novinárka Tamara Valková, ktorá v minulosti pracovala v denníku Sme, Slovenskom rozhlase aj Slovenskej televízii. V RTVS bola aj šéfeditorkou spravodajského centra. Do roku 2014 bola predsedníčkou Slovenského syndikátu novinárov.

V manažmente rádia zostávajú aj ľudia z Rockovej republiky, súčasná riaditeľka Hana Koblišková má mať na starosti obchod, programový riaditeľ Tomáš Karpel operatívu okolo stanice.

M. Lengyel potvrdil spravodajské zameranie novej stanice, ktorej vysielanie bude pripravovať viac ľudí ako v prípade Rockovej republiky. „Samozrejme, nebudú čítať agentúrne správy, ale tvoriť vlastný obsah. Zapojený bude dostatočný počet ľudí, aby sme naplnili potrebnú zložku hovoreného slova,“ uviedol M. Lengyel pre Mediálne.sk.

Detaily ešte nepovie kvôli konkurencii

Konkrétny formát stanice stále bližšie nešpecifikoval, rovnako ani program, typy relácií či hudbu, ktorú bude Aktual hrať. „Aj pri Jemných melódiách sme formát prezradili prakticky v deň spustenia. Rádiový trh je konkurečné prostredie, ak by sme detaily hovorili skoro, ostatní hráči by sa na to dokázali pripraviť, majú pripravené rôzne defenzívne taktiky,“ načrtol M. Lengyel s tým, že napriek spravodajskému charakteru nemá rádio ambíciu suplovať Slovenský rozhlas.

Pri reformátovaní stanice sa M. Lengyel spolieha na schopnosti svojho tímu, zahraničných poradcov či spolupracovníkov nemá. „Na trhu sa pohybujem dlho, skúsenosti s formátovaním rádia má aj Tomáš Karpel. Ale know-how má aj mnoho iných ľudí z môjho okolia, nie je to ako pred 15 rokmi, keď sa formátovanie rádio riešilo u nás menej,“ pokračoval.

Neprehliadnite

Z Rádia Aktual má byť podľa majiteľa stanice plnohodnotné médium, ktoré osloví značnú skupinu poslucháčov. O konkrétnych cieľoch, pokiaľ ide o čísla počúvanosti, však hovoriť nechce. „Máme predstavu, ale nemá význam ju teraz prezentovať. Plán sme si nastavili konzervatívnejšie. Chceme však ukázať, že sme schopní vybudovať objektívne rádio. Tak ako v čase, keď sme objektívnu televíziu budovali v Ta3. Ukážeme, ako sa to robí,“ vyhlásil.

Pokrytie sa má ešte rozširovať

Aktual má k dispozícii balík frekvencií, na ktorých vysiela Rocková republika. Pokrytie je vo viacerých častiach Slovenska. Stanica bude ďalej dokrývať. „Koordinujeme ďalšie frekvencie a do dvoch rokov by sme mali byť dostupní vo významnej časti sídiel – v krajských mestách a postupne aj okresných,“ uviedol M. Lengyel, ktorý v prípade projektu nehovorí o ďalších investoroch okrem seba.

Z firmy vystúpi aj súčasný Lengyelov spoločník Roman Masár. „Aj licenčnú radu informujeme o mojom zámere prevziať od neho obchodný podiel,“ priblížil. Regulátora bude musieť zároveň vysielateľ informovať o zmene svojej programovej štruktúry, a to podlieha schváleniu zo strany Rady. Tú už nedávno Rocková republika žiadala o zmenu programových podielov v dočasnom období, keď prestala s moderovaným vysielaním a púšťa len hudbu.

M. Lengyel, ktorý v minulosti zakladal spomínanú Ta3 či Jemné Melódie, a bol aj pri zrode časopisu .týždeň, sa okrem mediálnej sféry naďalej venuje aj politickému marketingu. V minulosti bol poradcom Mikuláša Dzurindu, robil prezidentskú kampaň Milana Kňažka, v regionálnych kampaniach pracoval aj pre politikov Smeru.

V politickom marketingu zostane

Podľa Denníka N mal ponuku nastúpiť tento rok do mediálneho tímu premiéra Roberta Fica, no odmietol ju. Naopak, Lengyelov kolega z projektu Volebné kampane Michal Hlaváč sa súčasťou Ficovho tímu stal.

Podľa M. Lengyela sa oblasť politického marketingu nebude miešať do jeho aktivít v mediálnom biznise. „Rádio nebude podporovať žiadnu stranu, iba blázon by sa púšťal do takejto propagandy alebo niečoho podobného. Bude to objektívne vysielanie, inak to robiť neviem. Ale otvorene hovorím, že sa nevzdám ani politického marketingu, lebo ma baví a budem ďalej pracovať aj na kampaniach,“ dodal bez spresnenia prípadných súčasných klientov.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 8

Tagy Martin Lengyel, Rádio Aktual, rocková republika