Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Železnice propagujú stratové IC vlaky, lákajú šoférov cestujúcich na východ

05.08.2015, 16:19 | Martin Poláš | © 2015 News and Media Holding

Stratové InterCity vlaky premávajúce medzi Bratislavou a Košicami podporila v letných mesiacoch Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) kampaňou za 50-tisíc eur. Takmer polovicu prostriedkov investoval dopravca do propagácie v najpočúvanejšom rádiu Expres.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy

ZSSK

Železnice cestujúcim pripomínajú benefity cestovania vlakom oproti autu, ako je vyhnutie sa zápcham na cestách, ale aj wi-fi, noviny či obed v cene lístka.

Na rádiu Expres beží polminútový spot, v ktorom ZSSK vyzdvihuje aj detský vozeň či nižšiu cenu lístkov pri nákupe cez internet.

„Cestujete? Vyskúšajte InterCity vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko. Vyhnete sa zápcham, obchádzkam i pokutám. IC vlaky na trati Bratislava – Košice predstavujú komfortné cestovanie v štyroch triedach. Deti si užijú zábavu v detskom vozni, internetový lístok je až o polovicu lacnejší a v cene je káva, wi-fi, noviny, obed či parkovanie. Neváhajte, kliknite na www.slovakrail.sk. Bratislava – Košice už od 12 eur 90 centov,“ znie text spotu.

Okrem klasickej reklamy si ZSSK zaplatila aj sponzoringové odkazy dopravného servisu. „Dostali ste pokutu? (Stojíte v zápche? – v druhom variante) Cestujte radšej vlakom. Dopravný servis a pohodlnú jazdu po Slovensku vám prinášajú InterCity vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko.“

Podľa Zuzany Červenej z odboru komunikácie ZSSK investovali do rozhlasovej inzercie zhruba 20-tisíc eur. Celá kampaň železníc na IC vlaky vyšla na 50-tisíc eur a vznikla interne.

„Jej cieľom je spropagovať komerčný produkt InterCity vlaky ZSSK,“ načrtla Z. Červená s tým, že k propagácii spoločnosť využila aj lavičky na vybraných železničných staniciach, OOH plochu na Predstaničnom námestí v Bratislave, vybrané webové stránky a LCD obrazovky v kluboch a kinách.

IC vlaky sú vyňaté zo zmluvy medzi železničnou spoločnosťou a štátom o dopravných výkonoch vo verejnom záujme. ZSSK ich prevádzkuje ako komerčný produkt, ktorý je však dlhodobo stratový.

Vlani bol hospodársky výsledok IC vlakov ZSSK mínus 1,2 milióna eur. V roku 2013 bola strata na úrovni 1,7 milióna eur. Železnice tento rok v apríli počet ic-čiek zredukovali, plánujú ich ale prevádzkovať aj naďalej.

V tomto roku železnice plánujú bilanciu IC vlakov na rovnakej úrovni ako vlani. „Vplyvom konkurencie a celkových zmien v doprave je cieľom pre rok 2015 udržať hospodársky výsledok z roku 2014,“ povedala nedávno pre Aktuality.sk hovorkyňa železníc Jana Morháčová.

Na trase Bratislava – Košice pribudol vlani v decembri ZSSK konkurent - alternatívny železničný dopravca RegioJet. Ten medzi hlavným mestom a metropolou východu prevádzkuje tri súpravy vlakov a plánuje pridať ďalšie tri. ZSSK má štyri IC spoje denne s výnimkou sobôt. Severnou trasou, z Prahy do Košíc, jazdí aj ďalší český súkromnik Leo Express.

Štátne železnice sa v lete propagujú aj v televízii, spoločnosť investovala 50-tisíc eur do cestopisného bedekra Markízy Vo štvorici po Slovensku vlakom. Komerčná stanica vysiela formát v prime-time v pondelok, má „zviditeľniť produkty a služby ZSSK“.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy ZSSK

Diskusia (0 reakcií)