Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vyhlásili najsexistickejšie slovenské reklamy. Pozrite si výsledky

03.12.2018, 17:47 | Rebeka Kosečeková | © 2018 News and Media Holding

Tretí ročník anticeny Sexistický kix, v ktorej sa vyberajú najsexistickejšie reklamy uplynulého roka, pozná svojich „víťazov“. V hlasovaní verejnosti patrí prvenstvo spoločnosti RV Trailer, ktorá získala celkovo 653 hlasov. Odborná porota rozhodla, že anticenu si zaslúži spoločnosť Klenoty Aurum.

  • Tlačiť
  • 8

V aktuálnom ročníku Sexistického kixu vyberala verejnosť aj porota z 112 reklám. Išlo o rekordný počet nominovaných. Už pred oficiálnym spustením prvej fázy dostali organizátori 50 podnetov. Do hlasovania sa napokon zapojilo 1 500 ľudí, čo je o 600 viac ako minulý rok.

V hlasovaní verejnosti sa na prvom mieste ocitla reklama z dielne firmy RV Trailer na predaj a montáž ťažných zariadení, ktorá získala dokopy 653 hlasov. Znamená to, že skoro každý druhý z hlasujúcich ju označil ako sexistickú.

Firma použila bilbord s hedlajnom „S guľami od nás pretiahnete všetko“, k dvojzmyselnému sloganu na pritiahnutie pozornosti pridala obnažený ženský zadok. Že s ním promovaný produkt nijako nesúvisí a ide o sexistické využitie modelky ako atrakcie, netreba zdôrazňovať. 

Najviac hlasov získala spoločnosť RV TrailerZdroj: Facebook / Sexistický kix

Na druhom mieste anticeny skončila Pizza Tusi v Košiciach s reklamou, ktorú zverejnila na svojom Facebooku. Je na nej znázornená žena sediaca na kuchynskej linke s roztiahnutými nohami nad sporákom. Hedlajn reklamy znie „Správna žena by mala svojmu mužovi pred servírovaním večeru starostlivo prihriať“.

V hlasovaní verejnosti získala druhé miesto Pizza Tusi

V hlasovaní verejnosti získala druhé miesto Pizza TusiZdroj: Facebook / Sexistický kix

Verejnosť „ocenila“ ako tretiu najsexistickejšiu reklamu leták neznámej firmy z Raslavíc, ktorá pátrala po nových posilách. „Hľadám pracovnú silu k čisteniu cesnaku na TPP,“ písalo sa na papieri spolu s platovými podmienkami. Firma ponúkala mužom 3,50 eura za hodinu, ale ženám len 2,90 eura za hodinu. Ide tak o jasnú diskrimináciu na základe pohlavia. 

Neznáma firma sa umiestnila na treťom mieste

Neznáma firma sa umiestnila na treťom miesteZdroj: Facebook / Sexistický kix

„Kix“ odborníkov patrí Klenotom Aurum

Anticena od odbornej poroty putuje spomedzi všetkých nominovaných kampani Klenotov Aurum. Na tom, že ide o najsexistickejší koncept, sa členovia poroty zhodli jednoznačne.

„Táto séria v sebe spája tie najprimitívnejšie a najdehonestujúcejšie prvky sexistickej reklamy. Považujem ich priam za spoločnosti nebezpečné. Na bratislavskej Patrónke sa dokonca tento bilbord nachádzal nad reklamou škôlky,“ uviedla členka poroty a spoluzakladateľka združenia Aspekt Jana Cviková.

Kampaň Šperky nie sú hriech značky Klenoty AurumZdroj: Klenoty Aurum

Klenoty Aurum – kampaňZdroj: Klenoty Aurum

Zdroj: Klenoty Aurum

Pondelkovým vyhlásením výsledkov anticeny zároveň spustili nominačnú fázu jej štvrtého ročníka. Iniciatíva Sexistický kix vznikla v roku 2016 pod hlavičkou mimovládnej organizácie Aliancia žien – Cesta späť. Spolupracuje s mimovládnymi organizáciami Aspekt a Nesehnutí, ktoré organizovalo v česku obdobnú anticenu Sexistické prasátečko. Anticenu Sexistický kix podporujú aj Klub reklamných agentúr Slovenska a Rada pre reklamu.

  • Tlačiť
  • 8

Tagy anticena, reklama, Sexistický Kix