Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Výdavky do internetovej reklamy v prvom polroku opäť narástli

03.10.2019, 12:16 | reb | © 2019 News and Media Holding

Výsledky investícií do slovenského reklamného digitálneho trhu pravidelne zverejňuje združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia. Z posledných dát vyplýva, že slovenskí zadávatelia preinvestovali z marketingových rozpočtov v prvom polroku 2019 do internetovej reklamy 63,6 milióna eur. Vydavatelia z členskej základne IAB rástli medziročne v príjmoch z reklamy o 10 percent.

  • Tlačiť
  • 0

Výdavky do reklamy sú publikované na polročnej báze. Metodika ich výpočtu je založená na priamych deklaráciách výdavkov jednotlivých členských médií združenia, teda najväčších slovenských vydavateľov a klasifikovaného odhadu výdavkov nadnárodných hráčov AdEx komisiou, ktorej členmi sú zástupcovia najväčších mediálnych agentúr ako aj médií.

Z hľadiska výdavkov do jednotlivých platforiem je možné pozorovať postupné doťahovanie mobilnej platformy na tradičný desktop. Mobilná reklama zaznamenala nárast 19 percent a jej podiel na celkových výdavkoch tak dosiahol na Slovensku úroveň 42 percent.

Neprehliadnite

Podľa štúdie IAB AdEx Benchmark, ktorá monitoruje dáta výdavkov na 27 európskych trhoch, tvorila mobilná reklama na celkových výdavkoch v roku 2018 za celý európsky trh takmer 50 percent.

Aktuálne najviac používanými a dostupnými formátmi pre mobilnú platformu sú bannery (formáty 300x250p. a 320x50p.) a natívne formáty ako PR správy, natívne články, feedy.

Mobil sa stáva vyhľadávanejším

Motorom mobilnej reklamy bude podľa IAB aj neustále zväčšujúci sa mediálny priestor. V auguste 2019 mobilné inventory dosiahlo úroveň 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy IAB Slovakia, výdavky na reklamu

Diskusia (0 reakcií)