Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Vtípky Kauflandu na účet Lidla sú oživením, ktoré sa zapáčilo

29.12.2016 | Mediálne.sk

Pozrite si víťazné reklamy ankety Kampaň mesiaca za november 2016

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – NOVEMBER 2016


Hodnotenie: 5,7 / 10 bodov
Zadávateľ: Kaufland
Agentúra: Respect APP

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Poriadna starostlivosť na zastávke 

Hodnotenie: 5,68 / 10 bodov
Zadávateľ: ZSE 
Agentúra: Respect APP


3. miesto

Bez auta

Hodnotenie: 5,27 / 10 bodov
Zadávateľ: Kaufland
Agentúra: Respect APP


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)

ODBORNÁ POROTA VEREJNOSŤ SPOLU
Plastový týždeň – Kaufland 6,50 3,29 5,70
Poriadna starostlivosť na zastávke - ZSE 6,50 3,22 5,68
Bez auta – Kaufland 6,00 3,07 5,27
Vianočný internetový obchod – Hej.sk 4,33 7,43 5,11
Vianočná súťaž – Coop Jednota 5,33 3,80 4,95
Skutočne štedrý operátor – Tesco Mobile 5,33 3,33 4,83
Virtuálna prehliadka – McDonald's 5,33 2,97 4,74
Darujte emócie a zážitky. Darujte knihu – Panta Rhei 4,33 4,64 4,41
Santa Clara – Lidl 4,33 4,18 4,30
Kúzlo Vianoc – Tesco 4,00 3,67 3,92
Dnes „piJeme“ s chuťou – Becherovka 4,00 3,12 3,78
Čo tak sa odviazať – Poštová banka 3,67 3,19 3,55
Pozn. v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1 (agentúry v Kampani 11/16 nezahlasovali)

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Zuzanu Ťopkovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU. 

Kaufland a Lidl sú kamoši, podľa reklám veľkí konkurenti

Reťazec Kaufland sa na Slovensku rozhodol „strieľať“ si z konkurenčného Lidla a Slovákom sa to páči. Odborná porota i verejnosť kampaň označila za najlepšiu v ankete Kampaň mesiaca za november. Prekonala tak aj niekoľko nominovaných vianočných kampaní zadávateľov.

Vo víťaznom spote s názvom „Plastový týždeň“ Kaufland naráža na obchodnú stratégiu Lidla, ktorý je známy svojimi špecializovanými týždňami. Po spotoch s párkami v sushi, či večeri z akciových sladkostí, sa „navážal“ do oddelenia s čerstvými potravinami, ktorými sa Lidl dlhodobo pýši vo svojej komunikácii. Konkurenčný boj má byť pravdepodobne najmä o humornom nápade a posilnení značky, skutočný súboj sa neodohráva, keďže oba reťazce majú rovnakého majiteľa Schwarz Gruppe.

Napriek tomu je irónia v reklamách Kauflandu funkčná a zrozumiteľne komunikuje prednosti reťazca. V spote o plastovom týždni muž nakúpil potraviny, ktorých súčasťou bolo aj ovocie zabalené v obaloch a vo fólii. Partnerka neváhala a opýtala sa ho, či v bol v obchode plastový týždeň. Aj tento, rovnako ako predošlé spoty, zakončuje slogan v znení „S Kauflandom sa obmedzovať nemusíte“.

Reťazec tým upozorňuje na skutočnosť, že sortiment výrobkov podľa individuálnej chuti je dostupný pre zákazníkov po celý rok a kedykoľvek. Reklamy uzatvára claim Z lásky k Slovensku, ktorý predstavuje dlhodobý koncept Kauflandu, respektíve jeho modifikácie Z lásky ku každej chuti a Z lásky k čerstvosti.

Kampaň mala pod palcom reklamná agentúra Respect APP, ktorá pre značku pracuje od leta 2015. Pri príprave kampane sa agentúra riadila zadaním od klienta, ktorý vyžadoval komunikáciu, v rámci ktorej sa dokáže vyhraniť voči celej konkurencii.

„V agentúre sme preto hľadali výrazný prvok u konkurečných reťazcov, cez ktorý by sme vedeli odkomunikovať výhody Kauflandu. A toto z toho vzišlo,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk creative director Mário Poór.

Kampaň, ktorej súčasťou bol víťazný spot, odštartovala v októbri a finišovala koncom novembra. Agentúra o nej tvrdí, že má veľmi dobrú znalosť aj zapamätateľnosť. O výsledkoch však konkrétne nehovorí. Na oficiálnom YouTube kanáli má video Plastový týždeň v súčasnosti necelých 3-tisíc videní, prvý spot so sushi sa vyšplhal cez 20-tisíc pozretí.

Kampaň bola nasadená v televízii a v online prostredí. Agentúra spolu so zadávateľom postupne plánuje aj ďalšie aktivity, o ktorých zatiaľ nehovoria.

V novembrovej kampani mesiaci uchmatli Kaufland a Respect APP aj tretie miesto za spot Bez auta, takisto vtipne ladenú reklamu, ktorou reťazec komunikoval aktuálnu spotrebiteľskú súťaž. 

Kampaň, ktorá bola pôvodne pre online, sa dostala sa do televízie

O tom, ako sa pripravujú kampane pre Kaufland, hovorí creative director Mário Poór z agentúry Respect APP

Kaufland si v kampani strieľa z Lidla. Ako ste kreatívny nápad predstavili klientovi a aká bola jeho prvá reakcia? 

Klient mal v tomto prípade jasno, idea sa mu veľmi zapáčila. 

Existuje hranica „vtipkovania“, pri ktorej Kaufland povedal, že je to príliš? Alebo je odvážnejší ako vy?

Ak hovoríme konkrétne o Kauflande, tak je to celkom odvážny klient.

Aké sú reakcie verejnosti na takýto typ kampane? 

V slovenskom éteri sa objavujú rôzne druhy kampaní. Niektoré riešia podobné témy skôr podprahovo, iné sa púšťajú do priamejšej konfrontácie s konkurenciou. Táto kampaň mala veľmi dobré ohlasy a vzhľadom k forme vyvolala aj množstvo reakcií. Podstatné je, že sa ľudia zabavili.

Do akej miery dokážu pochopiť, že kampaň naráža na Lidl? A do akej miery si dokážu uvedomiť, že obidve značky patria „pod jednu firmu“?

To, že patria obidve značky na vrchole reťazca „pod jednu firmu“, je v tomto prípade irelevantné. Na Slovensku sú to konkurenčné subjekty.

Riešili ste aj to, do akej miery sú videá použiteľné len pre online a s čím naopak môžete ísť do televízie, aby reklame porozumela aj neinternetová populácia? 

Spoty pôvodne vznikali ako online koncept. Ale klientovi sa zapáčil natoľko, že si našiel priestor aj v televízii. 

Je v niečom Kaufland iný ako ostatní klienti? 

Najmä v tom, že výraznejšie začal komunikovať len prednedávnom. Takže na jednej strane musel dobiehať „stratený“ čas, ale na strane druhej mal už jasno v tom, ako komunikujú konkurenčné reťazce. A vo všeobecnosti je to veľmi dobrý klient.

Máte v agentúre nejaké novinky?

Máme nových kolegov, konečne máme novú webku a máme aj novú smart stenu. Určite je toho viac, ale nič mi teraz nenapadá.

A aký bol rok 2016 pre vás?

Veľmi pestrý. Získali sme niekoľko nových klientov, ako napríklad Unlimit Recruitment alebo NN a rozbehli sa aj práce na spomínanom Kauflande, čo nás veľmi teší. Okrem toho aj práce na „starých“ klientoch bolo dosť. Takže pestrosť je to slovo, čo by som použil na uplynulý rok.

A aká bola slovenská reklama podľa vás vo všeobecnosti v končiacom sa roku?

Myslím, že sa urobilo veľa peknej roboty. Bolo to vidieť už aj na Klinci a pokračovalo to celý rok. Som rád, že slovenské reklamy bodujú aj v zahraničí. Dúfam, že tento trend bude aj naďalej pokračovať.

Čo odkazujete reklamným tvorcom na Slovensku do roku 2017?

Myslím, že reklamní tvorcovia na Slovensku majú veľa pekných a odvážnych nápadov. Často však neprejdú cez klienta, alebo sa ich len boja posunúť ďalej. Takže slovenským reklamným tvorcom želám viac realizovaných odvážnejších prác. Nech je to tu pestrejšie.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Kampaň mesiaca

Diskusia (0 reakcií)