Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V Česku odstránili aj bilbord Joj Media House. Je legálny, sťažuje sa majiteľ

09.10.2017, 16:04 | SITA

Medzi odstránenými bilbordmi v pondelok českí cestári demontovali pútač odkazujúci na neďalekú čerpaciu stanicu. Jeho majiteľ, spoločnosť Czech Outdoor, ktorá patrí do skupiny Joj Media Hose, vyzvala Riaditeľstvo ciest a diaľnic (ŘSD), aby reklamné zariadenia vrátilo na pôvodné miesto.

  • Tlačiť
  • 1

Czech Outdoor sa odvoláva na znenie zákona o pozemných komunikáciách, uviedol hovorca Zväzu prevádzkovateľov vonkajšej reklamy Lukáš Váňa.

Hovorca ŘSD Jan Rýdl povedal, že majú v ruke rozhodnutie cestného správneho úradu a konajú. Neriešia teda, čo je aktuálne na bilborde, ktorý sa má odstrániť, zobrazené.

„Nie sme komisia určená na posudzovanie obsahu reklamných kampaní, reklamná agentúra ani právna kancelária, my sme správca komunikácie,“ povedal.

Odstránenie bilbordov z ochranného pásma diaľnic a ciest prvej triedy vyžaduje novela zákona o pozemných komunikáciách, ktorá nadobudla v Česku účinnosť 1. septembra. Majiteľom nariaďuje, aby z bezpečnostných dôvodov odstránili reklamu, ktorá je bližšie ako 250 metrov od diaľnic a 50 metrov od ciest prvej triedy.

Výnimkou sú práve pútače odkazujúce na prevádzkarne bližšie ako 200 metrov, ktoré zákon pripúšťa. Na odstránenom bilboarde pri Humpolci bol nápis Shell a šípka ukazujúca k čerpacej stanici v opačnom smere D1.

Pri D1 na Vysočine sa objavili aj ďalšie podobné bilbordy odkazujúce napríklad na prepravné služby alebo „predajný automat pomoc vodičom“. Mali jednotnú grafiku.

S odstraňovaním pútačov začali cestári v týchto dňoch na diaľnici D1 na Vysočine a v stredných Čechách.

Neprehliadnite

Podľa zväzu prevádzkovateľov reklamy sa ale úrad zatiaľ zameral na reklamné plochy, ktoré majú stále platné povolenie, miesto toho, aby prednostne odstraňoval pútače, ktoré sa okolo komunikácií objavili načierno.

„Združenie majiteľov vonkajšej reklamy len v roku 2016 poslal na ministerstvo dopravy celkovo 101 podnetov na nelegálne reklamy pozdĺž diaľnic. Na tieto podnety ale ministerstvo dopravy doteraz nereagovalo,“ uviedol v tlačovej správe zväz.

Cestári v septembri napočítali okolo diaľnic a ciest prvej triedy takmer 7-tisíc reklamných zariadení, z toho asi 3-tisíc ich odporovalo novému zákonu. Kedy bude všetka nelegálne reklama odstránená, nemožno podľa J. Rýdla predpovedať.

ŘSD už vyhlásilo výberové konanie na odstránenie pútačov, zatiaľ na D1. Než vyberie firmu, mali by cestári všetko zvládať vlastnými silami a prostriedkami. Odstránené bilbordy sa majú likvidovať, náklady na odstránenie zatiaľ ponesú cestári a budú ich vymáhať od majiteľov.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy bilbordy, Česko, Joj Media House