Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tatra banka ako prvá skúša špeciálny facebookový banner. Objaví sa po odhlásení

21.12.2012, 08:49 | Tomáš Czwitkovics | © 2012 News and Media Holding

Formát dosiahol za prvý deň od nasadenia milión zobrazení

  • Tlačiť
  • 0

Tatra Banka ako prvý slovenský inzerent využila tento týždeň na Facebooku špeciálny inzertný formát, takzvaný LOX.

Banner sa zobrazuje používateľom po odhlásení zo sociálnej siete. Špecifickým ho okrem umiestnenia a vysokého potenciálneho zásahu robí aj šírka, ktorá je na celú obrazovku. 

Banka v reklame komunikuje darčekovú platobnú kartu. Banner po kliknutí naň presmeruje na facebookovú stránku Tatra banky.

Finančná inštitúcia nasadila LOX po prvýkrát v pondelok 17. decembra. Formát už za prvý deň dosiahol milión zobrazení. „V počte reálnych facebookových kont používateľov to bolo o niečo menej,“ uviedol pre Mediálne.sk web manager Tatra banky Michal Dodok. 

Celkový počet používateľov Facebooku zo Slovenska podľa webu Socialbakers.com v novembri presiahol dva milióny. Reálny počet môže byť pre dvojnásobné či falošné kontá o čosi nižší. 

Výsledok kampane však aj tak naznačuje, že mnohí slovenskí používatelia sú pri používaní Facebooku opatrní a po ukončení práce s ním sa odhlasujú. 

Dodok k prvým výsledkom kampane dodáva, že „v tomto formáte ide najmä o imidž a vizuálny zásah. Napriek tomu sa návštevnosť stránky zdvojnásobila počas prebiehajúcej online kampane. A väčšina návštev išla priamo zo stránky Facebook.com.“ 

Tatra banka nasadila banner okrem pondelka aj v stredu a používatelia ho môžu po odhlásení z účtu uvidieť ešte v piatok 21. decembra. 

„Keďže tento formát bol použitý na Slovensku po prvýkrát, nevieme odhadnúť jeho efektivitu a kvalitu v porovnaní s inými formátmi. Po tomto týždni pripravíme analýzu a rozhodneme sa, či daný formát využijeme aj počas ďalšej komunikácie,“ uviedol k prípadnému ďalšiemu nasadeniu Michal Dodok. 

Formát nepatrí k štandardným reklamným plochám. Komunikáciu zabezpečila agentúra ZenithOptimedia. „Boli sme oslovení, pretože radi využívame nové formáty a ponúkame používateľom online inovácie nielen v produktoch, ale aj v komunikácii,“ dodáva Dodok. 

Facebook uviedol formát v marci tohto roka najprv pre väčších amerických inzerentov. Cena reklamy sa podľa AdAge pohybovala vo výške až 700-tisíc dolárov iba na jeden deň. Potenciálny zásah tu bol, samozrejme, vyšší ako pri nasadení formátu na Slovensku. 

Prvým zadávateľom bol Microsoft, ktorý nasadil reklamu pre vyhľadávač Bing.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)