Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

T-Com a T-Mobile končia. Nahradí ich Telekom

12.10.2011, 15:30 | Tomáš Czwitkovics | © 2011 News and Media Holding

Operátor plánuje rebranding, ktorým zavŕši proces spájania firiem. Pozrite si históriu značiek.

  • Tlačiť
  • 0

telekom t logo

Slovenská dcéra nemeckého koncernu Deutsche Telekom sa pripravuje na veľký rebranding. Pôvodné značky - T-Com pre služby poskytované po pevnej sieti a T-Mobile pre mobilné produkty - nahradí jeden spoločný brand Telekom. Slovak Telekom tak bude používať v komunikácii iba jednu značku a jedno logo – magentové T. To vidno osamotené už v súčasnosti napríklad na stránke slovaktelekom.sk.

Ako uviedol operátor v tlačovom vyhlásení, zmena je v súlade s medzinárodnou stratégiu skupiny Deutsche Telekom v oblasti korporátnej identity. Jeden názov Telekom používa skupina v domácom Nemecku, ale napríklad aj v susednom Maďarsku. Presný termín rebrandingu operátor zatiaľ neprezradil, značka Telekom sa však má uviesť ešte tento mesiac. Názov spoločnosti Slovak Telekom zostane zachovaný.

Firma plánuje zjednotiť zákaznícke linky na jednej spoločnej (0800 123 456) a bude používať jedno webové sídlo www.telekom.sk, ktoré nahradí doterajšie weby T-Comu a T-Mobileu. Nový web zatiaľ nie je prístupný, po spustení má obsahovať napríklad spoločný e-shop.

Rebrandingom prejdú aj predajné miesta – z názvu T-Centrum vznikne Telekom Centrum. Priestorovo sa predajne T-Comu a T-Mobilu začali spájať už pred tromi rokmi.

Zmena názvu by sa teoreticky mohla dotknúť aj služieb internetu a televízie, poskytovaných pod značkou Magio. Tá sa používa iba na Slovensku. Deutsche Telekom však v tomto nemá jednotnú stratégiu. V Nemecku či Maďarsku sa televízia spolu s internetom predáva pod brandami Entertain, respektíve T-Home. 

„Uvedenie jednej silnej spoločnej značky pre služby pevnej i mobilnej siete je finálnym a logickým krokom v dlhom procese spájania, ktorý sme začali ešte v lete minulého roka,“ uviedol v tlačovom vyhlásení výkonný šéf marketingu Dušan Švalek.

Spoločnosti Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko sa zlúčili vlani k 1. júlu, keď sa právnym nástupcom T-Mobileu stal Slovak Telekom. Operátori komunikovali spojenie minulé leto kampaňou so svadobným motívom. Odvtedy reklamy zväčša obsahujú názvy T-Comu aj T-Mobileu, pričom ústredným claimom je „Zažime to spolu“. Ten používal najprv iba T-Mobile, predstavil ho v roku 2009.

História rebrandingov

T-Com aj T-Mobile zažili už niekoľko rebrandingov. Pôvodný EuroTel sa zmenil na T-Mobile v máji 2005.

eurotel logo

Logo_T-Mobile

Zdroj: T-Mobile

Štátna akciovka Slovenské telekomunikácie sa v roku 2004 premenovala najprv na Slovak Telecom.

slovenske telekomunikacie logo

slovak telecom logo

Firma s nemeckým spoluvlastníkom obchodné meno opäť zmenila v marci 2006 na Slovak Telekom, kedy tiež uviedla produktovú značku T-Com.

slovak_telekom.gif

t-com logo

V tomto roku tiež predstavila značku Magio používanú najprv pre služby digitálnej televízie a triple-play balíka. Od roku 2010 sa brand rozšíril aj o verziu Magio Sat pre satelitnú verziu televízneho produktu.

magio_logo.gif

magiosat_televizia_logo

V roku 2010 sa Slovak Telekom spojil so spoločnosťou T-Mobile Slovensko. Od vlaňajšieho leta značky T-Com a T-Mobile vystupujú v reklame spoločne.

t-com t-mobile spolocna kampan zazime to spolu 3_2

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)