Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Súťaž od Sporiteľne porušila pravidlá, reklama nočného klubu pri škole je v poriadku

09.10.2019, 09:58 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) na svojom zasadnutí v septembri opäť riešila sťažnosti na kampane, ktoré mohli porušiť reklamný etický kódex. Venovala sa napríklad vizuálom Kofoly s bozkom „dvoch žien“ alebo komunikácii Slovenskej sporiteľne. Tá v rámci SMS súťaže nesprávne informovala svojich zákazníkov, že získali finančnú výhru a neskôr sa ospravedlnila, že došlo k omylu.

  • Tlačiť
  • 0

Sťažovateľ podal podnet na SMS komunikáciu banky v súťaži „Zaplať mobilom“. Uviedol, že mu bol zaslaný e-mail, ktorý sprostredkoval možnosť získať sumu päť eur, a to v prípade troch platieb cez službu Apple Pay.

Dodal, že mu boli doručené dve správy. V prvej ho banka informovala, že vyhral 20 eur. V druhej Sporiteľňa písala, že výhra v skutočnosti nebola určená jemu. Napriek tomu, že postupoval podľa podmienok, k plneniu dobrovoľného záväzku podľa jeho slov nedošlo. Navyše boli zmenené podmienky záväzku počas obdobia, ktoré si banka určila.

SMS správa od banky pre klientov o výhre bola v nasledovnom znení: „Gratulujeme, vyhrali ste 20 eur v súťaži Zaplať mobilom od Slovenskej sporiteľne. Peniaze Vám dnes pripíšeme na účet. Ďakujeme, že s nami bankujete.“

O pár hodín neskôr sa ospravedlnila v ďalšej správe: „Ups, mrzí nás to, urobili sme chybu. Táto výhra nebola určená Vám. Ospravedlňujeme sa a veríme, že Vás poteší aspoň zľava do kina. Ďakujeme za pochopenie.“

Chybu uznali a ospravedlnili sa verejne

Slovenská sporiteľňa sa ospravedlnila aj na svojom profile na Facebooku. „Ups, mrzí nás to, urobili sme chybu. Esemesku o výhre v súťaži Zaplať mobilom sme dnes okrem 8-tisíc výhercom poslali aj takým klientom, ktorí na výhru 20 eur nemajú nárok. Ospravedlňujeme sa a veríme, že vás poteší zľava do kina vo výške desať percent, ktorú môžete využiť v sieti Cinemax. Stačí, keď sa pri platení preukážete našou kartou. Ďakujeme za pochopenie,“ napísala banka.

Ako kompenzáciu za nesprávne SMS správy ponúkla banka zľavu do kinaZdroj: Facebook

V tomto prípade sa Komisia s podnetom stotožnila a rozhodla, že banka porušila etický kódex reklamy. Posudzovala SMS správy, prostredníctvom ktorých Sporiteľňa komunikovala s výhercami v rámci spotrebiteľskej súťaže „Aktivuj si mobilné platby a vyhraj“. Ako približuje, cieľom bolo podporiť používanie debetných platobných kariet vydaných bankou prostredníctvom aplikácie Google Pay a Apple Pay.

Komisia vidí problém v 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Kofola, Pelikán, Rada pre reklamu, Slovenská sporiteľňa

Diskusia (0 reakcií)