Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rodové stereotypy v britských reklamách už nenájdete. Začal platiť ich zákaz

14.06.2019, 15:12 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Vo Veľkej Británii už funguje zákaz zobrazovania stereotypov v reklamách. Ten bol schválený koncom minulého roka Úradom pre reklamné štandardy (ASA) a platiť začal v piatok. Značky tak už nebudú môcť zobrazovať scény, v ktorých má muž vyložené nohy na stole, zatiaľ čo žena upratuje, či dámy sediace za volantom bez schopnosti zaparkovať.

  • Tlačiť
  • 10

Tagy

reklama

Nová smernica zakazuje aj reklamy, v ktorých sú v školských laviciach dievčatá považované za menej vzdelané ako chlapci, ale aj mužov, ktorí majú problémy prebaliť batoľa a podobne.

Briti budú mať možnosť podať podnet na kampaň, pri ktorej si myslia, že nové pravidlá porušila. Následne ich bude ASA hodnotiť, na posúdenie bude mať dvanásť mesiacov.

Spoločnosti vo svojej komunikácii ďalej nebudú môcť napríklad znevažovať mužov, ktorí vykonávajú „ženské“ činnosti alebo budúcim mamám dávať do pozornosti, že je dôležitejší ich výzor či uprataný dom.

Neprehliadnite

„V reklamách však neprestanete vidieť mužov, ktorí majstrujú alebo ženy pri nákupoch. Nemyslíme si totiž, že všetky stereotypy sú škodlivé a urážajúce. Dali sme však dokopy zopár príkladov, ktoré za také považujeme,“ cituje slová šéfa komunikácie ASA Craiga Jonesa Sky News.

Pol rok na prípravu 

Škodlivé stereotypy podľa ASA môžu okrem iného aj „obmedzovať rozhodnutia, snahy a príležitosti u detí, mladých aj dospelých ľudí. Reklamy ich v mnohých prípadoch môžu zveličovať a mať priamy dopad na nerovnosť medzi pohlaviami v spoločnosti“.

„Naše dáta ukazujú, že stereotypy v reklamách skutočne dokážu prispieť k nerovnosti, čo platí pre nás všetkých. Jednoducho povedané, zistili sme, že tieto reklamy môžu hrať rolu v obmedzovaní ľudského potenciálu,“ hovorí šéf ASA Guy Parker.

Úrad ukázal ako príklad škodlivého stereotypu aj reklamu kvetinárstva Tereflora v hlavnej úlohe s topmodelkou Adrianou Lima. „Páni, 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 10

Tagy reklama