Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Reklamný holding WPP volí novú stratégiu, chystá sa škrtať 2 500 miest

12.12.2018, 10:50 | Vladimíra Orgoňová | © 2018 News and Media Holding

Britský reklamný holding WPP predstavil investorom novú obchodnú stratégiu, ktorá má skupinu vrátiť k rastu a ziskom. V rámci zmien plánuje holding zrušiť tri a pol tisíc pracovných miest na celom svete a zatvoriť alebo zlúčiť takmer dvesto kancelárií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

WPP

Plány WPP predstavil nový generálny riaditeľ skupiny Mark Read, ktorý bol začiatkom septembra vymenovaný ako nástupca po Martinovi Sorrellovi.

Svoju budúcu stratégiu riadenia popísal ako „radikálnu evolúciu“. Spočívať má v zjednodušení ponuky, prehodnotení portfólia služieb a väčších investícií do technológií a dát. Cieľom reštrukturalizácie a investícií je vrátiť skupinu v čase digitalizácie opäť do rastu. 

Celkovo dnes skupina zamestnáva viac ako 134-tisíc pracovníkov v 112 krajinách sveta. V rámci šetrenia chce prepustiť tri a pol tisíca ľudí, prepúšťanie sa tak dotkne zhruba 2,5 percenta zamestnancov WPP.

Tento krok má však aj druhú stranu mince – agentúra plánuje následne prijať až tisícku kreatívcov v oblastiach, ktoré sú rastové. Rady zamestnancov sa tak zúžia celkovo o dva a pol tisíc ľudí.

Do troch rokov chcú znova organicky rásť

Podľa analytikov sa situácia ďalej nijako nezhoršuje, a preto ide skôr o zlomový moment a rozhodnutie, ktoré agentúra potrebovala urobiť. „Spoločnosť sa stala ťažkopádnou a príliš duplicitnou, aby efektívne fungovala v digitálnom veku,“ uviedol na margo tohto rozhodnutia M. Read.

Neprehliadnite

„Zásadne meníme WPP ako kreatívnu spoločnosť s jednoduchšou ponukou, ktorá nám umožní uspokojiť súčasné a budúce potreby klientov,“ dodal. Podľa neho reštrukturalizácia biznisu WPP umožní zvýšenie investícií do kreativity, technológií a talentov, čím sa zvýši konkurencieschopnosť agentúry aj v oblastiach s najväčším potenciálom pre budúci rast, píše The Guardian.

Odhaduje sa, že v priebehu najbližších troch rokov, čo je obdobie predstaveného plánu, zmeny a reštrukturalizácia vyjdú agentúru na 300 miliónov libier, ale v konečnom dôsledku jej majú každoročne od roku 2021 ušetriť viac ako 270 miliónov libier, z čoho sa má polovica opäť investovať do rozvoja biznisu. V rovnakom roku predpokladá WPP svoj opätovný organický rast aj zvyšovanie prevádzkovej marže. Naopak v tomto roku počíta WPP ešte so stratovým hospodárením. 

Investori na najnovšie správy zareagovali pozitívne a ceny akcií vzrástli o viac ako šesť percent, čo sú prvé dobré správy pre agentúru v tomto roku, keď od začiatku roka stratila hodnota akcií zhruba štyridsať percent. Iní ale stále zostávajú skeptickí, keďže agentúra v októbri stratila takmer pätinu trhovej hodnoty, po tom, čo nesprávne odhadla tržby v treťom štvrťroku. Jej súčasná hodnota sa odhaduje na zhruba 11,1 miliardy libier.

Nová identita WPP 

Ako uviedol M. Read, WPP chce predať podiel vo výskumnej divízii Kantar, ktorej hodnota je približne 3,5 miliardy libier. Začiatkom októbra už oznámil aj zlúčenie ich agentúry Young & Rubicam s digitálnou sieťou VML. Pod názvom VMLY&R by mala byť nová sieťová agentúra špecializujúca sa na oblasť kreatívnych a dátovo orientovaných služieb v plnej prevádzke od začiatku budúceho roka.

V rámci reštrukturalizácie WPP holding začal rozvíjať aj novú identitu značky, ktorá predstavuje WPP ako kreatívnu a dynamickú spoločnosť reflektujúcu potreby svojich klientov. Nové logo sa skladá z mnohých častíc, ktoré vytvárajú jeden celok ako ľudia, agentúry WPP. Vytvorili ju v spolupráci agentúry Superunion a Landor.

Spoločnosť WPP pozostáva zo zhruba štyroch stoviek samostatných podnikov. Agentúru založil Martin Sorrell ešte v roku 1985 a postupne z nej cez akvizície vybudoval hráča svetového formátu.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy WPP

Diskusia (0 reakcií)