Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Reklamný budget gigantu Disney si rozdelia Publicis a Omnicom

15.10.2019, 17:19 | Vladimíra Orgoňová | © 2019 News and Media Holding

Globálna revízia mediálneho plánovania spoločnosti Walt Disney, ktorá sa začala už v máji tohto roka, sa týkala všetkých súčastí skupiny vrátane 20th Century Fox. Tendra, ktorý vyhodnocovala spoločnosť MediaLink sa na začiatku zúčastnili aj agentúry Detsu, Havas a Horizon. Tie však odišli naprázdno. Britský reklamný holding WPP si ponechal mediálne aktivity v Indii.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Disney, tender

O rozdelení budgetu mediálneho giganta vo výške 2,2 miliardy dolárov informoval portál Adweek.com. Ten získal aj interné vyhlásenie spoločnosti Publicis Groupe.

Generálny riaditeľ Arthur Sadoun v ňom uvádza, že skupine Publicis Media bol pridelený nákup a plánovanie médií spoločnosti Disney a to v celom rozsahu v Európe, Strednom východe a Afrike (EMEA), v regióne Ázia/Pacifik (APAC) a Latinskej Amerike (LatAm).

Neprehliadnite

V Severnej Amerike rozšíril Publicis existujúce služby v rámci športovej televízie ESPN a mediálne povinnosti pre ohlasovanú streamovaciu službu Disney + a firmu Disney Parks & Resorts.

Nová jednotka

A. Sadoun uviedol, že Publicis vytvoril pre Disney novú jednotku na mieru nazvanú Publicis Imagine, ktorá sa vo veľkej miere spolieha na hladkú kombináciu odbornej znalosti siete mediálnych agentúr Zenith s ponukou jedinečných dát technologickej firmy Epsilon, ktorú Publicis kúpil začiatkom tohto roka.

Omnicom Media Group išiel do tendra s novovytvorenou špeciálnou jednotkou s názvom OMG23, ktorá názvom odkazovala na rok vzniku spoločnosti Disney.

Omnicom si zachoval v Spojených štátoch nákup a plánovanie médií pre filmové štúdiá Disney ako Pixar, Marvel, Walt Disney Pictures, Lucasfilm a Walt Disney Animation, rovnako ako teraz 20th Century Fox.

ESPN ostáva v rukách Publicis Groupe

V Severnej Amerike Omnicom zastreší aj kanály ako Disney Channel, televíziu ABC, FX, Freeform a Nat Geo. Spolupráca ale nezahŕňa športový kanál ESPN, ktorý zostáva holdingu Publicis Groupe.

Do americkej reklamnej skupiny Omnicom patria siete BBDO, DDB a TBWA, rovnako ako mediálne agentúry OMD, PHD a Hearts & Science, ktoré patria pod skupinu Omnicom Media Group.

Francúzska komunikačná skupina Publicis rozdelila svoje agentúry do štyroch podskupín Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Sapient and Publicis Healthcare. Mediálne siete ako Zenith, Starcom patria pod vetvu Publicis Media.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Disney, tender

Diskusia (0 reakcií)