Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Reklama na okná s nahou ženou neprešla. Policajti Birellu boli v poriadku

09.07.2019, 12:52 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) sa na ostatnom zasadnutí venovala aj kampaniam Birellu či digitálnej banky 365.bank. Skúmala, či reklamy dodržali etický kódex. Porušenie pravidiel našla napríklad v reklame na okná s nahou ženskou siluetou.

  • Tlačiť
  • 0

Komisia riešila podnet na spomínaný spot nealkoholického piva Birell. Sťažovateľ uviedol, že tvrdenie „S Birellom nenafúkaš“, ktoré bolo zároveň názvom kampane, je zavádzajúce. Odvolával sa na policajný test, ktorý má preukazovať, že aj s nealkoholického piva je možné „nafúkať“.

Odborníci z Rady pre reklamu rozhodli, že Birell neporušil pravidlá. Pri jej posudzovaní brala do úvahy skutočnosť, že komunikuje nealkoholické pivo. V správe zo zasadnutia približuje Komisia, že to je v zmysle aktuálne platnej legislatívy definované ako „pivo s obsahom alkoholu najviac 0,5 objemového percenta“.

Neprehliadnite

Objemový obsah alkoholu v pive Birell sa pohybuje v rozmedzí 0,30 – 0,45 objemového percenta, čo je uvádzané aj na jeho obale a produkt je teda možné označiť ako „nealkoholický“ aj v zmysle príslušnej legislatívy.

Takéto množstvo alkoholu 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Rada pre reklamu

Diskusia (0 reakcií)