Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rada skúmala cenu toaletného papiera v Lidli. Neprešla reklama na „slzák“

17.01.2020, 14:16 | Rebeka Kosečeková | © 2020 News and Media Holding

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) hodnotila ďalšie sťažnosti na reklamné kampane, ktoré mohli porušiť etický kódex. Našiel sa medzi nimi aj podnet smerom k reťazcu Lidl a jeho „XXL“ akciu. Podľa sťažnosti zavádzal cenou toaletného papiera.

  • Tlačiť
  • 4

Komisia sa venovala komunikácii reťazca priamo v predajni. Spomedzi všetkých produktov sa sťažovateľovi nepozdávala cena za XXL verziu toaletného papiera.

Lidl mal podľa neho zavádzať. Za 16 kusov papiera si pýtal sumu 5,55 eur, teda 0,35 centov za jednu rolku. Sťažovateľ poukazoval, že bežné balenie produktu obsahuje desať kusov za cenu 3,49 eura, čo je v prepočte rovnaká suma za kus.

Reťazec vraj neponúkal žiadnu akciu, ale iba väčšie balenie s rovnakou cenou za kus. V komunikácii teda netvrdil pravdu, že v danom prípade je väčšie balenie výhodnejšie.

AK RPR rozhodla, že komunikácia a akcia zastrešená sloganom „XXL – doprajte si viac“, nebola v rozpore s kódexom. Lidl pravidlá neporušil, ceny toaletného papiera uvádzal korektne.

Neprehliadnite

„V reklamnej kampani ‚XXL – doprajte si viac‘ sa nikde explicitne neuvádza, že väčšie balenie, ktoré zadávateľ ponúka, je automaticky v nižších cenách ako obvykle a tomuto nenasvedčuje ani komunikácia produktu v mieste predaja. Pri produkte nie je uvedené, že ide o produkt v zľave alebo o produkt, ktorý je cenovo výhodný,“ uvádza Rada v správe zo zasadnutia.

Ani tvrdenie „časovo obmedzené“ na letáku primárne neznamená, že je produkt výhodný vo vzťahu k cene, respektíve, že je tovar v zľave.

Bez vulgarizmu

Podnet na možné porušenie kódexu prišiel aj na televízny spot na tyčový vysávač Electrolux od Nay. Sťažovateľ v reklame namiesto

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy Lidl, Rada pre reklamu, SPP