Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rada riešila aj sťažnosť na kampaň s krvavou košeľou k filmu Ostrým nožom

05.03.2019, 10:22 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Aribitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) sa na svojom ostatnom zasadnutí opäť venovala kampaniam, pri ktorých mohlo dôjsť k porušeniu etického kódexu reklamy. Okrem iných dostala aj sťažnosť na kampaň k filmu Ostrým nožom na zastávke hromadnej dopravy.

  • Tlačiť
  • 0

Zadávateľom vonkajšej reklamy na novú snímku je jej distribútor, spoločnosť Continental Film. Okrem klasických bilbordov ju promoval aj roztrhanou bielou košeľou s „krvavou“ škvrnou, ktorú umiestnil na bratislavskú autobusovú zastávku Zochova.

Film je inšpirovaný skutočnými udalosťami a dosiaľ nevyšetreným prípadom vraždy Daniela Tupého. Krv na košeli odkazuje práve na tento prípad.

V podnete, ktorému sa Komisia venovala, sa uvádzalo, že takto inštalovaný vizuál môže mať negatívny vplyv na deti. „Naturalistické aranžmán môže ohrozovať senzibilitu mládeže a najmä detí, ktoré môžu červenú farbu považovať za skutočnú krv,“ tvrdí sťažovateľ.

AK RPR sťažovateľovi za pravdu nedala a rozhodla, že v kampani nedošlo k porušeniu kódexu. Pripomenula, akou udalosťou bol filmový príbeh inšpirovaný.

„Je pravdou, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Ostrým nožom, Rada pre reklamu

Diskusia (0 reakcií)