Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prognózy reklamného trhu: aký bude rok 2019

28.12.2018, 07:13 | Vladimíra Orgoňová | © 2018 News and Media Holding

Hneď tri veľké mediálne domy Zenith, GroupM a Magna predložili svoje predikcie ohľadom reklamných investícií na rok 2019. Očakávajú dobrú až rekordnú mieru rastu globálnych výdavkov na reklamu.

  • Tlačiť
  • 1

Globálne reklamné investície po tohtoročnom zvýšení o 4,5 percenta, ktoré podporili významné podujatia ako zimné olympijské hry, majstrovstvá sveta vo futbale a americké voľby do Kongresu porastú o ďalšie štyri percentá aj v roku 2019. Vyplýva to z prognóz výdajov na reklamu vypracovaných agentúrou Zenith.

Online video a platená reklama vo vyhľadávačoch zvyšujú rast globálnych reklamných výdavkov, keďže inzerenti sa zameriavajú predovšetkým na personalizovanú a cielenú komunikáciu.

E-commerce ovplyní trh

Stredná a východná Európa bude až do roku 2021 najrýchlejšie rastúcim regiónom s priemerným rastom 6,3 percenta ročne. Tento fakt podporuje hlavne silný ruský trh, ktorý rastie na úrovni 6,8 percenta ročne a predstavuje 39 percent celkových výdavkov tohto regiónu.

„E-commerce reklama je pripravená transformovať reklamný trh takmer rovnakým spôsobom, ako to platilo pri reklame vo vyhľadávačoch v poslednom desaťročí,“ uviedol hlavný analytik agentúry Zenith Jonathan Barnard.

Podľa neho by v nasledujúcich desiatich rokoch práve táto reklama mohla priniesť globálnemu trhu nových 100 miliárd amerických dolárov, bez toho, že by niektorému mediatypu ubudlo.

V Číne vzrástla e-commerce reklama z 0,8 percenta všetkých reklamných výdavkov v roku 2009 na odhadovaných tohtoročných 18,2 percenta. Výdavky boli poháňané investíciami spoločností, ako je napríklad Alibaba.

Rast bude aj na Slovensku

Na Slovensku podľa odhadov agentúry ZenithMedia čisté reklamné investície 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Magna, výdavky na reklamu, Zenith