Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

PR v kríze: Keď je škoda väčšia ako prúser

06.03.2014 | Zuzana Petková

Diskusia (2 reakcie) Pravidlá diskusie

06.03.2014 | lutu

Zaujímavé čítanie, aj keď podľa mňa zovšeobecňujúce. Za serióznych kolegov v PR branži mi je celkovo divné, keď sa pod svoj názor nepodpíšu. Pritom tie citáty nie sú až také ostré... Môžem povedať, že krízová komunikácia mi nie je cudzia, keď som si z pozície vedúceho externej komunikácie v SPP odkrútil celú plynovú krízu v 2009 a s pomocou tímu zo Seesame obdobie krízy pomohlo reputačne SPP a jeho akcionárom. Som rád, že riadenie krízovej komunikácie SPP počas plynovej krízy bolo ocenené aj v rámci cien národných cien Prokop.

Issue management je témou, ktorej som sa venoval ako interný PRista v SPP a teraz v rámci neho, s využitím overených postupov pomáham klientom našej agentúry. Mnohé veci som mal možnosť riešiť ešte v čase, keď o tom novinári ani netušili. A práve tu sa ukazuje, že stále viac je základom kvalitná interná komunikácia. Som členom tímu Neopublic Porter Novelli a za ten čas som nebol svedkom podobných manipulatívnych praktík v období krízy, ako uvádza tento text.

Áno, máme (v sektore) ľudí, ktorí robia zlé PR pre public relation. Je však celý sektor taký? Určite nie. Aký je podiel čiernych PR-istov? Ani po 10 rokoch v branži si to neodvážim povedať. Práve z tohto dôvodu by som uvítal pomenovávať konkrétne osoby/firmy, ktoré používajú manipulatívne praktiky alebo korumpujú novinárov. Tak, ako sa tomu venujú mediálne médiá v Čechách - píšu o zaplatených novinároch, o podivných tombolách medzi novinármi,...

Som však rád, že na Medialne dávate priestor aj pozitívnemu PR pre public relation, keď informujete o kvalitných kampaniach s úspechom napríklad na Sabre Awards.

Ľubomír Tuchscher
Neopublic Porter Novelli

06.03.2014 | Katarína D.

Dobrý deň, pripojila by som sa v reakcii ku kolegovi.
Skutočne je zaujímavé, že "TREND.sk sa pýtal ľudí z PR, ktorí sú považovaní za odborníkov vo svojej oblasti, prečo je táto stratégia taká rozšírená." Prečo sa títo odborníci boja zverejniť svoje meno, ak si za svojim názorom stoja?
My, ako PR agentúra, ktorá je členom Asociácie PR agentúr, musíme pracovať transparentne a predovšetkým podľa medzinárodných štandardov IPRA, ktoré dodržiava každý člen APR SR. Preto, keď sme zabezpečovali krízovú PR komunikáciu pre Sekciu importérov liehovín v metanolovej kauze v roku 2012, v žiadnom prípade sme sa nehrali na mŕtveho chrobáka, ani sme neskresľovali skutočnosti a ani sme toto neodporúčali našim klientom. To, že naše odporúčania a práca mali efekt, ukázalo aj ocenenie PROKOP v kategórii Corporate Communications. V porote, ktorá rozhodovala o výsledkoch sú odborníci z oblasti komunikácie, nielen z PR agentúr, ale aj zo strany klientov, no najmä zo strany novinárov.
Nevylučujem, že ako v každej oblasti, aj v našej sa nájdu "čierne ovce", ktoré nám robia zlé meno, ale preto je najmä na vás, novinároch, aby ste aj v tomto prípade prinášali objektívne informácie, nielen bulvarizovali tému, ale edukovali širokú verejnosť, ktorá má v nej zjavné nedostatky a zbytočne sa niektoré skutočnosti tabuizujú, či nesprávne komunikujú. Navyše, ako to býva asi vo všetkých témach, ktoré sa poslednou dobou dostávajú do "éteru", tých pozitívnych správ o PR aj tu býva pomenej alebo sa spomenú len okrajovo.
Celkovo sa v rámci APR SR združujú agentúry, ktoré si za svojou prácou stoja a neboja sa postaviť za túto robotu aj svojimi tvárami a menami. Preto sme určite otvorení dialógu a odbornej diskusii na tému práce zamestnancov PR agentúr - či už sa obrátite priamo na Asociáciu PR, na jej jednotlivých členov, či priamo na nás.
Veľa úspechov v ďalšej práci Katarína Droppová, Media & Communication Consulting