Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pokles inzercie kompenzuje online a šetrenie. Ako sa vlani darilo vydavateľstvám

09.08.2019, 14:55 | Vladimíra Orgoňová | © 2019 News and Media Holding

Slovenské vydavateľstvá periodickej tlače vlani ešte výraznejšie podčiarkli trend silného obratu pozornosti na aktivity v online a znižovanie nákladových položiek. Napriek tomu sú to naďalej tlačené vydania, ktoré tvoria najzásadnejšiu časť ich tržieb. Na trhu pokračoval aj trend konsolidácie.

  • Tlačiť
  • 0

Ak porovnávame individuálne údaje, celkové tržby najväčších hráčov zostali približne na rovnakej úrovni ako v roku 2017.

Niektorým vydavateľstvám sa podarilo zvýšiť zisky (Petit Press, Zoznam, N Press, Bauer Media), alebo znižovať straty (News and Media Holding, Perex, Šport Press).

V čase klesajúceho trendu printovej inzercie kompenzujú časť výpadkov tržieb príjmy z digitálu. Podľa odhadu brandžovej asociácie internetových médií IAB sa vlani 84 percentám slovenských médií podarilo v druhom polroku vlaňajška dosiahnuť rast príjmov z internetovej reklamy. Celkový medziročný nárast príjmov z tohto zdroja bol na úrovni 18 percent. 

Ústup zahraničných vlastníkov

Viaceré vydavateľstvá pozorujú nárast príjmov aj od svojich predplatiteľov v online. Platí to aj o vydavateľstve Petit Press, ktoré však za výrazné zvýšenie zisku vďačí najmä predaju titulov Új Szó a Vasárnap vydavateľstvu News and Media Holding (NMH). Rovnaký prípad bola Bauer Media, ktorá predala všetky tituly vydavateľstvu Mafra Slovakia. 

Na slovenskom trhu tak minulý rok pokračovala konsolidácia a koncentrácia najväčších vydavateľov. Z trhu tlačených titulov odišli 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Mafra Slovakia, News and Media Holding, Nový Čas, Petit Press

Diskusia (0 reakcií)