Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pellegrini ako korunný princ a krajšia fasáda. O čom je nová kampaň Smeru a kto je za ňou

10.12.2019, 16:03 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Nadišiel čas na zodpovednú zmenu. Vládna strana Smer sa v ďalšej fáze predvolebnej kampane rozhodla, že ju krajine prinesie práve ona. A jej poslom nemá byť nik iný ako premiér a líder kandidátky Peter Pellegrini. Okrem toho, že po rokoch nie je hlavnou tvárou kampane Robert Fico, stavili v Smere aj na odlišný štýl predvolebnej komunikácie.

  • Tlačiť
  • 1

Pri štarte kampane sa Smer neprezentoval vlastnými tvárami. Na bilbordoch zobrazoval viacgeneračnú rodinku a sľuboval, že ochráni sociálny štát. Išlo o pomerne logickú voľbu, vizuály strana nasadila v období, kedy sa jedna kauza spájaná s politikmi Smeru prekrývala druhou.

Smer tvrdil, že po tejto fáze komunikácie príde ďalšia a bude viditeľná. Hovorca strany Ján Mažgút pred časom nechcel konkretizovať, kto bude tvárou kampane a či sa budú voličom, podobne ako ostatní, prihovárať z bilbordov najvýraznejší politici strany. Netrvalo však dlho a odpoveď prišla sama.

Smer v posledný novembrový deň zverejnil veľkolepé propagačné video so spomalenými zábermi, dojemným hudobným podmazom a preslovom P. Pellegriniho. Po tom, ako vystriedal na premiérskej stoličke predsedu Roberta Fica, nahradil ho aj v predvolebnej komunikácii v pozícii lídra.

Najobľúbenejší smerák

P. Pellegrini sa už dnes usmieva aj z bilbordov a najaktívnejšie komunikuje na Facebooku. Stávka naňho bola v prípade Smeru očakávaná.

Už pred nástupom do funkcie premiéra bol vysoko v rebríčkoch sympatií u voličov, momentálne sa mu v nich darí ešte viac. Aj preto, že je viac na očiach verejnosti a postupne si tak mohol získať náklonnosť ďalších.

Neprehliadnite

V prieskumoch necháva momentálne P. Pellegrini za sebou šéfa strany R. Fica, podobne ako na kandidátke do parlamentných volieb.

Prieskum agentúry Focus pre televíziu Markíza z novembra zisťoval, ktorí politici podľa ľudí hovoria najčastejšie pravdu a ktorí, naopak, najviac klamú. Premiér sa umiestnil na druhom mieste hneď po prezidentke Zuzane Čaputovej.

Vyše 32 percent opýtaných uviedlo, že líder kandidátky Smeru väčšinou alebo takmer vždy hovorí pravdu, hlava štátu si v tomto parametri pripísala 41,8 percenta. R. Fico skončil v rebríčku predposledný, niečo cez 15 percent ľudí si myslí, že hovorí pravdu.

V prieskume o dôveryhodnosti politikov zo septembra tiež skončil P. Pellegrini na druhom mieste za Z. Čaputovou. Focus pre Markízu zistil, že kým jej dôveru vyjadruje 56 percent a nedôveru 41 percent, P. Pellegrinimu dôveruje 46 percent a nedôveruje 51 percent.

Smer našiel svojho

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Peter Pellegrini, Robert Fico, Smer-SD