Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

O2 opäť vkusne pripomenulo slobodu a zvíťazilo v Kampani mesiaca

27.12.2018, 08:35 | Mediálne.sk

O2 sa už tretí rok po sebe doslova vyhralo s výročím Nežnej revolúcie. Najmä mladším generáciám značka pripomína, aké dôležité bolo vybojovať si slobodu. Tento rok dostali priestor ľudia, ktorí sa za ňu odvážne postavili na námestiach slovenských miest. Cítiť v tom aj odkaz na tohtoročné dianie na Slovensku, ktoré našincov do ulíc vyhnalo opäť. Koncept aj tentoraz pripravila agentúra Triad Advertising.

  • Tlačiť

VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – NOVEMBER 2018

Tváre slobody – O2

Zdroj: O2

Hodnotenie: 7,38 / 10 bodov
Zadávateľ: O2  
Agentúra: Triad Advertising

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Skutočný darček

Zdroj: Človek v ohrození

Hodnotenie: 7,18 / 10 bodov
Zadávateľ: Človek v ohrození 
Agentúra: in-house + Ideas by Echo


3. miesto

Regál pre zdroje rigorózky

Hodnotenie: 6,38 / 10 bodov
Zadávateľ: Möbelix 
Agentúra: Diorama 


Bodové hodnotenie Kampane mesiaca (max. počet bodov 10)

Kampaň Odborná porota Verejnosť Agentúry Spolu
#prepacmekac – Burger King 5,66 5 6,38 5,68
Tváre slobody – O2 7 7,88 8 7,38
Hokej v dobrých rukách – Dr. Max 3,33 5 5,5 4,1
Dobré a zodpovedné Vianoce – Slovenská sporiteľňa 6,33 6 5,75 6,15
Dal som to – SIHPA 6 5,63 4,75 5,68
Daň z potravín – Slovenská asociácia moderného obchodu 4,33 5,13 5 4,63
Vianoce, o akých sa vám ani nesnívalo – COOP Jednota 5,67 7,75 6 6,15
Giving Tuesday – Nadácia Pontis 6,33 5,25 4,33 5,72
Skutočný darček – Človek v ohrození 7,67 6,88 6 7,18
CSR projekty – Lidl 4 5,63 4,67 4,46
Dosť bolo omáčok – Kariéra.sk 2,67 5,25 5 3,65
Regál pre zdroje rigorózky – Möbelix 7 6,13 4,75 6,38
The Gift – Miklosko Fashion Design 6 5,13 5,33 5,69
Follow za foLove – Dobrý Anjel 6 6,75 4,67 5,88
Dlhujeme im to – Transparency International Slovakia 4,33 5,75 5 4,75
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Kristínu Purdekovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.

Keď chce značka ukázať, že sloboda je dôležitá a myslí to vážne

O2 si aj tento rok pripomenulo výročie Nežnej revolúcie. Operátor chcel tentoraz poďakovať tým, ktorí pred 29 rokmi stáli na námestiach a bojovali za slobodu a demokraciu. Súčasťou konceptu bola tematická webstránka, na ktorej sa do 17. novembra zbierali príbehy jednotlivcov z demonštrácií.

 

Web Tváre slobodyZdroj: O2

Výročie revolúcie využila spoločnosť na krátkodobú kampaň tretí rok po sebe. Spojenie s touto udalosťou považuje O2 za vhodnú príležitosť. „V O2 už dlho cítime zodpovednosť za spoločnosť, v ktorej podnikáme a veľmi nás pred tromi rokmi prekvapil prieskum, podľa ktorého mladí Slováci a Česi už dnes vôbec nevedia, prečo je 17. november štátny sviatok. Chceli sme predovšetkým prispieť k tomu, aby sme to aspoň v nejakej miere zmenili a prispeli k edukácii mladej generácie. Veríme, že sa nám aspoň trochu podarilo upriamiť pozornosť na to, že deň, kedy sme získali slobodu a demokraciu, by sme si mali stále aktívne pripomínať,“ hovorí vedúca marketingovej komunikácie O2 Lucia Petrášová.  

O2 v kampani akcentuje, že otázka slobody je vo všeobecnosti pre značku dôležitá. Tento rok sa zamerala aj na dôležitosť slobody tlače, ktorej na jar venovali špeciálne samizdatové vydanie magazínu Sóda. „Veríme, že by sme nemali skĺznuť do toho, že to, čo máme teraz, budeme brať ako samozrejmosť, či už je to možnosť vyjadriť slobodne svoj názor alebo voľne cestovať,“ hovorí L. Petrášová.  

Banner Tváre slobody na webe Denníka N

Banner Tváre slobody na webe Denníka NZdroj: O2

O2 tento rok na výročie revolúcie posielalo aj spomienkové esemesky obyvateľom miest, kde sa v roku 1989 konali zhromaždenia na námestiach. Celkovo tak odišlo takmer 90-tisíc správ. Značka si 17. novembra zvykla posielať aj SMS správy pri prekročení hraníc, čo bolo pred revolúciou trestné. Takúto správu tento rok dostalo vyše 50-tisíc zákazníkov operátora.

Tradičnou aktivitou je tiež zapínanie „virtuálnej opony“ na zahraničných weboch, čím O2 takisto pripomína, že takéto možnosti v minulosti predošlé generácie nemali. Technologicky ide o jednoduché riešenie – presmerovanie nezabezpečených webov na kampaňovú stránku operátora. Tento rok sa ďakovacia stránka zobrazila vyše 50-tisíc ľuďom.

V rámci tohtoročnej kampane vznikla aj pieseň Tváre slobody skupiny Ultrazvuk, teda raperov Veca a Tona S. s hosťujúcou speváčkou Zuzanou Mikulcovou, videoklip mala na starosti agentúra Oliver.Agency. Na Facebooku a Youtube zaznamenal vyše 175-tisíc videní.

Hrdinom novembra ďakovala značka aj v O2 predajniach, a to prostredníctvom posterov a plazma obrazoviek. Súčasťou kampane boli aj čítané ďakovné oznamy v rádiách, brandingy, bannery či hashtag #slobodaniejesamozrejmost. O2 komunikovalo masívnejšie v online, vytvorilo však aj špeciálne vydanie časopisu Sóda, ktoré distribuovalo aj do dopravných prostriedkov.

Ku kampani O2 prizvalo aj ďalšie značky. „Celkovo sme tento rok kampaňou mali aj vďaka partnerom a osobnostiam, ktoré sa k nej pridali, približne trojmiliónový zásah. Veľkú väčšinu ľudí sme oslovili najmä cez sociálne siete,“ dopĺňa L. Petrášová.

SMS ku kampani O2

SMS ku kampani O2Zdroj: O2

Kampane k výročiu Nežnej revolúcie majú imidžový charakter, spolu s inými aktivitami majú dlhodobo budovať parametre značky – O2 realizuje aj aktivity ako podpora ocenenia Biela vrana či Férová nadácia O2 – a preto sa ťažko vyhodnocujú samostatne, no niečo dáta predsa len naznačujú.

„Po poslednej kampani k 17. novembru nám výrazne vzrástol parameter Net Promoter Score (miera odporúčania značky priateľom či kolegom, pozn. Mediálne.sk),“ uvádza L. Petrášová. „Dlhodobo máme podľa našich meraní spomedzi konkurencie najlepšie výsledky v parametroch ‚láska k značke‘ a ‚zvažovanie značky‘. Zároveň, prirodzene, dlhodobo skórujeme v parametri férovosti, ktorá je našou kľúčovou hodnotou,“ pokračuje L. Petrášová.

Tváre slobody - FB status

Zdroj: O2

„Veríme, že práve aktivity ako Tváre slobody nám pomáhajú túto hodnotu úprimne a uveriteľne odkomunikovať. Základom však stále zostáva férovosť v produktovej sfére, bez ktorej by naše CSR aktivity mohli byť vnímané len ako pekné klišé,“ dodáva vedúca marketingovej komunikácie O2. 

Skvele to zapadá do konceptu férovosti 

Nejde o jednorazový výstrel, ale dlhodobú komunikáciu, vďaka čomu sme dosiahli úžasný výsledok, hovorí copywriter a ideamaker v agentúre Triad Advertising Matúš Hliboký

Matúš HlibokýZdroj: Triad

Ako sa zrodila kampaň Tváre slobody, kto prišiel s nápadom?

S nápadom na kampaň prišiel kreatívny tím Triadu, ktorý už dlhodobo pracuje primárne pre klienta O2 SK. Menovite Vlado Kurek, Martin Woska, Jaro Zacko, Martin Luther, Alan Holub, Adam Majko a ja.  

Ako ste zbierali príbehy ľudí, ktorí sa zúčastnili na demonštráciách?

Veľa príbehov sme zozbierali po vlastnej osi cez známych a známych našich známych. Skvelú robotu urobili aj ľudia z magazínu Sóda (agentúry Folk) a značnú časť príbehov pridali samotní ľudia prostredníctvom stránky Tvareslobody.sk.  

Bolo ťažké nadviazať na úspešné kampane k 17. novembru z predošlých rokov? Mala sa tohtoročná kampaň v niečom odlíšiť?

Obe prechádzajúce kampane zaznamenali veľký úspech – nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. A samozrejme to pri vymýšľaní má človek niekde v hlave. Avšak tento rok naším cieľom nebolo prekonať tento úspech, ale vymyslieť a vystavať kampaň tak, aby sme oslávili všetkých ľudí, ktorí nám vybojovali slobodu a predstavili ich čo najväčšiemu publiku. A tak vznikol nápad urobiť kampaň Tváre slobody.  

Kto prišiel na vhodnosť spojenia O2 a práve výročí revolúcie? Sú to jednodňové kampane – aký efekt od nich možno vo všeobecnosti očakávať a aký sa ukázal konkrétne v tomto prípade?  

S nápadom spojiť O2 a 17. november prišiel náš kreatívny a strategický riaditeľ Martin Woska. Skvele to zapadlo do dlhodobého O2 konceptu férovosti, s čím súvisia aj produkty bez viazanosti. Vďaka tomu, že sa nejedná iba o jednorazový výstrel, ale dlhodobú komunikáciu, sme dosiahli úžasný výsledok. Férovosť sa stala parametrom číslo jedna, ktorý očakávajú zákazníci od všetkých telekomunikačných operátorov.  

Do akej miery je náročné pripraviť technologickú časť – zapínanie „virtuálnej opony“ na zahraničných weboch, posielanie SMS správ pri prekročení hraníc? 

Úprimne? Netuším, ako veľmi náročné to je. Technologická časť zapnutia virtuálnej opony išla za tímom z O2. Všetky problémy vyriešili v spolupráci s naším mega šikovným kóderom Romanom.   

Ako prebieha koordinácia s in-house agentúrou Oliver pri kampaniach pre O2?

Pri klasických štvrťročných kampaniach to funguje tak, že s Oliverom spoločne brainstormujeme základný nápad. Oliver potom vymaká ATL komunikáciu a v Triade riešime digitál. Vďaka šikovným accountkám z Olivera a našim accountkám Zuzke a Naty, vieme všetci všetko, a spoločne tak robíme pekné integrované kampane. Samozrejme nad integritou dohliada aj tím z marketingovej komunikácie O2. Pri kampaniach 17. novembra vychádza kreatíva výlučne od nás a rovnako ako aj všetky exekúcie. Nápad na pesničku ku kampani vyšiel zo stretnutie Veca a ľudí z O2. Agentúra Oliver následne vymyslela a vyprodukovala klip k piesni Tváre slobody, v ktorom si okrem Veca zarapoval aj Tono S a zaspievala Zuzana Mikulcová.   

V čom sú „revolučné“ kampane pre O2 špeciálne, keď získavajú toľko ocenení? Pomohli vám aj k oceneniu Agentúra roka, prvému pre Triad.  

Základom je totálne jednoduchý, ale zároveň excelentný nápad, ktorý je zrozumiteľný aj pre ľudí, ktorí nemajú československý kontext. Všetky tieto kampane to spĺňajú a my sa tešíme, že uspeli aj vo svete. A že sme agentúra roka? Bola to zábava. Niektorí kolegovci si to ani nepamätajú.  

Ako sa pripravujete na rok 2019? Máte aj iných nových klientov okrem VÚB?   

Vyhrali sme VÚB a z toho sa tešíme ešte aj teraz. Na konci roka sme začali robiť pár pekných vecí pre Hodinu deťom a máme toho ešte viac, ale to ešte nebudem prezrádzať. A na rok 2019 sa pripravujeme tak ako aj na ostatné. Oslávime Vianoce, zabavíme sa na Silvestra a na Nový rok si dáme predsavzatia, ktoré potom s prehľadom odignorujeme :)   

Aký to bol rok pre slovenskú reklamu a čo jej želáte do toho budúceho?

Bol to dobrý rok pre všetkých. Pravdepodobne. Ak nie, tak v budúcom to bude lepšie. A do budúcna jej želám viac skvelých nápadov a menej zbytočných hádok na Facebooku.

  • Tlačiť

Tagy Kampaň mesiaca