Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

O.C. California, Čarodejnice, Gossip Girl, Kyle XY či Smallville bez domova. Markíza ruší slot pre mladých

02.09.2009, 13:00 | Ivan Krasko | © 2009 News and Media Holding

V nedeľu o 11. hodine už nepôjdu americké seriály, ale staré československé filmy. Stratené duše na Joj ostávajú.

  • Tlačiť
  • 7

Dvojslot Markízy venovaný americkým seriálom cieliacim na mladých divákov končí. Po poslednej časti šiestej série Smallville nepôjde v nedeľu medzi 11:00 a 12:40 ďalší seriál, ale Markíza sem nasadí vyše 30-ročné české filmy. Vyplýva to z programových plánov na 37. a 38. týždeň.

Slot si Markíza budovala niekoľko rokov, za posledné tri tu uviedla seriály O.C. California, Čarodejnice, Gossip Girl, Kyle XY a najnovšie Smallville. Zväčša išlo o premiérové tituly a mali spoločného menovateľa: potenciál u mladšieho diváka. Napríklad Smallville vysiela v Amerike stanica The CW, ktorá predáva reklamu na diváčky od 18 do 34 rokov a tomu prispôsobuje aj svoje seriály. Kyle XY zasa išiel na rodinnom káblovom kanáli s dôrazom na mladých ABC Family. Herci z O.C. California boli témou pre tínedžerské časopisy.

V jarnej časti sezóny 2008/2009 dostala Markíza konkurenta. Televízia Joj do rovnakého času, v akom išli jej seriály pre mladých, zaradila premiérovú sériu Stratených duší (Ghost Whisperer). Seriál, ktorému niekedy Slovenská televízia natoľko verila, že pod názvom Spriaznení duchovia ho zaradila do prime-time, mal oproti akvizíciám Markízy výhodu: širší divácky potenciál. Kým seriály Markízy boli už počas natáčania vyrábané s cieľom osloviť mladšie vekové skupiny spravidla do 34 rokov, Stratené duše túto ambíciu nemali. V USA ich vysiela CBS – jednotka v amerických domácnostiach, ktorá na cieľovku 18-49 tlačí menej ako napríklad Fox, z dielne ktorého je O.C. Samotné "duše" majú v USA diváka v priemernom veku 54 rokov, kým divák Smallville nemá ani 39 a Gossip Girl 28.

Na Slovensku predstavovali Stratené duše v cieľovej skupine 12+ výraznú konkurenciu Markíze a jej seriálom, vyššie shary neboli nič nezvyčajné. Markizácke seriály by mali biznisové opodstatnenie, keby dokázali na seba nabaliť reklamu pre skupiny, na ktoré boli zamerané: čiže mladých. Podľa informácií Mediálne.sk sa však reklama na Slovensku predáva výhradne na 12+, špeciálne balíky neexistujú. V zahraničí to bežné je.

Markíza od jesene nedeľný poludňajší seriálový slot pre mladých ruší, takéto akvizície však z jej programu nezmiznú. V sobotu po 16. hodine vytvorila miesto pre jednu z jej najlukratívnejších teen-akvizícií 90210: Nová generácia. Zatiaľ však nehovorí, či je iba pre 90210, alebo tu počíta s podobným typom seriálov i naďalej. V knižnici má niekoľko titulov, naposledy potvrdila kúpu novej série Kyle XY.

Mediálne.sk zisťuje, či Markíza ruší nedeľný seriálový slot definitívne.

Posledné akvizície Markízy v dvojslote v nedeľu o 11:00
jún až september 2009 – Smallville
apríl až jún 2009 – O.C. California (The O.C.)
január až apríl 2009 – Kyle XY
november 2008 až január 2009 – Gossip Girl
september 2008 až november 2008 – Čarodejnice (Charmed)
november 2006 až jún 2008 – Čarodejnice (Charmed)
február 2006 až november 2006 – O.C. California (The O.C.)

  • Tlačiť
  • 7