Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Nike gratulovalo Federerovi originálne. Pozrite si reklamu nasadenú po triumfe

17.07.2017, 15:43 | pol | © 2017 News and Media Holding

V úspech Rogera Federera verila aj športová značka Nike, ktorá si počas jeho úspešnej cesty na tenisovom Wimbledone pripripravila limitovanú sériu oblečenia. Do predaja ju dala po Švajčiarovom triumfe v nedeľnom finále. Hneď po zápase zároveň v televízii bežal spot, v ktorom značka tenistovi gratulovala.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy

Nike, Wimbledon

U nás takýto reakčný marketing poznáme napríklad od Telekomu, ktorý sa v minulosti po zisku zeleného dresu Petra Sagana na Tour de France prefarboval do zelena. Svetové značky robia podobné veci tiež a často. Najnovšie Nike vzdalo poctu Rogerovi Federerovi, ktorého dlhoročne oblieka.

Bezprostredne po nedeľnom víťazstve 35-ročného Švajčiara na tenisovom Wimbledone bežal v televízii špeciálny oslavný spot. Vzdával poctu športovej legende – strihák s údermi tenistu prerušovali slová, ktoré tvorili odkaz – „Ak tu nie si, aby si pokosil trávnik, tak odtiaľto odíď“. Spot sa hodil do celkového konceptu - víťaz nedal súperovi Marinovi Čiličovi vo finále šancu a celý turnaj vyhral bez straty setu. 

V závere reklamy sa objavilo meno švajčiarskeho tenistu so štylizovaným písmenom „g“ v krstnom mene v tvare osmičky, píše Adweek. Išlo o odkaz na rekordný ôsmy titul, ktorý R. Federer získal čerstvo na Wimbledone. Na konte má tenista dovedna 19 veľkých titulov, čo je historické maximum.

Nike sa s úspechom svojho „ambasádora“ vyhralo vo veľkom – okrem na mieru šitého spotu uviedla značka do predaja aj limitovanú edíciu oblečenia. V predaji sú špeciálne tenisky s osmičkou na päte, ako aj dve tričká pracujúce so štylizovaným logom „Ro8er“.

Prácu pre Nike má na svedomí agentúra Wieden + Kennedy. Ako hodnotí Adweek, ide o najpôsobivejšiu gratuláciu víťazovi Wimbledonu od roku 2013. Vtedy sa zaskvela agentúra BBH London, ktorá so svojím klientom, výrobcom ovocných nápojov Robinson, oslavovala triumf Andyho Murrayho, prvého Brita, ktorý vyhral domáci grandslamový turnaj po 77-ročnej odmlke.

Robinsom pritom iba zmenil záver spotu, ktorý pripravil ako dlhoročný partner Wimbledonu ešte v roku 2009. Fanúšikovia tenisu v ňom prežívajú radosť z úspechu. Skutočnú im dal o pár rokov neskôr až spomínaný A. Murray. Značka na to reagovala pridaním sloganu v závere voice-overu v znení: „To čakanie stálo za to, čo poviete?“.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Nike, Wimbledon