Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

„Nie si tučná iba v týchto šatách“. Rada riešila kampaň posilňovne Fitinn

19.11.2019, 07:22 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

Podnety na reklamné kampane, ktoré mohli porušiť reklamný etický kódex, opäť skúmala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR). Hodnotila aj niekoľko sťažností na sériu vizuálov posilňovne Fitinn. Tá porušila pravidlá napríklad použitím hedlajnu „Nie si tučná iba v týchto šatách“, ktorým cielila na ženy.

  • Tlačiť
  • 7

Na vonkajšiu a online kampaň siete fitnescentier Fitinn Rada zaevidovala dve sťažnosti. V prvej sťažovateľ uviedol, že reklama je plná nevhodných sloganov a „fatshamingu“, teda ponižovania ľudí na základe ich váhy. Tento prístup je podľa neho škodlivý a podsúva negatívny odkaz.

Predmetné vizuály sú podľa druhého podnetu urážajúce a dehonestujúce voči tým, ktorí nemajú dokonalé telo a a môžu tiež podporovať nenávisť voči ľuďom s vyššou váhou. Vizuál s týmto sloganom má zároveň šíriť nebezpečný odkaz, a to najmä pre mladých, ktorých môže negatívne ovplyvniť a vyvolať v nich skreslené vnímanie seba samých.

Sťažovateľ taktiež poukazuje na to, že dospelá osoba sa vie nad veci povzniesť. Ak ale reklamu uvidí napríklad dievča v puberte, môže začať vnímať seba samú cez prizmu krásy a dokonalosti. Slogan je napísaný na podklade zobrazujúcom ženu s vyšportovanou postavou otočenú chrbtom a s činkami v rukách.

Neprehliadnite

Komisia vyhodnotila podnety ako čiastočne opodstatnené a kampaň posilňovní Fitinn ako porušujúcu kódex. Nestotožnila sa s názorom, že reklama podporuje nenávisť voči ľuďom, ktorí nemajú dokonalé telo. Negatívny dopad mohla mať na vybranú skupinu, teda ženy.

Kampaň mala rovnako 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 7

Tagy Rada pre reklamu