Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Na vrchol to dotiahlo Olejové jazero. Je Kampaňou roka

14.06.2018, 16:00 | Mediálne.sk

Najlepšou kampaňou uplynulej sezóny je podľa hlasujúcej verejnosti a odborných porotcov práca agentúry Effectivity Powered by Publicis pre klienta Ekotopfilm – Envirofilm. Výsledky súťaže vyhlásili na konferencii Marketing Summit 2018.

  • Tlačiť
  • 0

Kampaň Olejové jazero obsadila s tesným náskokom najvyššiu priečku, druhá skončila kampaň Čiapka pre Dobrého anjela a Nadáciu Markíza z dielne agentúry Made by Vaculik, tretia je kampaň (Ne)zanedbateľná čiastka pre Magnu od Zaraguzy.

Effectivity aj tentoraz v kampani promovalo Ekotopfilm – festival filmov o trvalo udržateľnom rozvoji, ktorý sa konal na prelome apríla a mája.

Agentúra sa na súťažiach kreativity presadila aj s vlaňajšou kampaňou pre rovnakého klienta – Na konci evolúcie nie je krása. Na ideu kampane nadviazala aj tentoraz a s Olejovým jazerom získala titul Kampaň roka v súťaži Mediálne.sk a týždenníka TREND.

O konečnom poradí nominovaných kampaní – víťazov Kampane mesiace – rozhodovali hlasy odbornej poroty a zástupcov verejnosti, pričom obe strany mali pri rozhodovaní rovnakú váhu. Dvanástim shortlistom určovali hlasujúci poradie na škále 1 – 12 - čím vyššia bodová hodnota, tým kvalitnejšia práca. 

Tri najvyššie hodnotené práce boli tradične predstavené na konferencii Marketing Summit, kde si zástupcovia agentúr prevzali aj ocenenia.

Kampaň roka 2017/2018

Olejové jazero
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis
Klient: Ekotopfilm – Envirofilm

Zdroj: Ekotopfilm

Viac informácií o kampani

2. miesto

Čiapka
Agentúra: Made by Vaculik
Klienti: Dobrý Anjel, Nadácia Markíza

Viac informácií o kampani

3. miesto

(Ne)zanedbateľná čiastka
Agentúra: Zaraguza CZ
Klient: Magna

Viac informácií o kampani

Bodové hodnotenie Kampane roka 2017/2018
Odborná porota Verejnosť Spolu (priemer)
Darcovský citylight - OZ Záleží nám 6,5 7,12 6,81
Olejové jazero - Ekotopfilm 8,75 11,28 10,02
Absolut Slovak Art - Absolut Vodka 3,25 6,55 4,9
George, nové šikovné bankovanie - Slovenská sporiteľňa 3 4,75 3,88
(Ne)zanedbateľná čiastka - Magna 10,25 5,77 8,01
Mreža vs. Mriežka - Nadácia otvorenej spoločnosti 10 5,22 7,61
Čiapka - Dobrý Anjel a Nadácia Markíza 10 8,1 9,05
Hurbanovský centimeter - Zlatý Bažant 5,25 10,3 7,78
Obývačka na všetko - IKEA 5,5 7,54 6,52
Odmeňme poctivých remeselníkov - Velkopopovický Kozel 5 5,77 5,39
Cykloradler - Zlatý Bažant 5,75 6,54 6,15
Zeon Smart zastávka - Západoslovenská energetika 6 4,78 5,39

Pozrite si všetky kampane, ktoré súťažili o titul TREND Kampaň roka.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Tomáša Štrbu, ktorý vyhral polročné digitálne predplatné TRENDU a vstup na konferenciu Marketing Summit.

Triumf priniesla krása „ukradnutá“ z umenia

Kampane pre Ekotopfilm z dielne Effectivity nesú silné posolstvo, ktoré majú nielen promovať samotný filmový festival, ale aj rozvíriť širokú diskusiu o ekológii a životnom prostredí. „Ak sa nezmeníme my, zmení sa všetko,“ znie silný claim z kampane, ktorý vydareným copywritingom upozorňuje, ako sa správame k prírode a okoliu.

Kým vo vlaňajšej kampani „ukradla“ agentúra krásu z prírody, tentoraz ju vzala umeniu. Kľúčovým formátom bol televízny spot s názvom Olejové jazero, ktorý vznikol vďaka spolupráci s Baletom SND a jeho prvou sólistkou Rominou Kolodziej. Tá tancovala na jazere plnom toxických látok a spot bol reflexiou na ekologické katastrofy na Aralskom alebo Karačajskom jazere.

Názov Olejové jazero odkazuje na známy balet Labutie jazero. R. Kolodziej v ňom aj v skutočnosti v SND stvárňuje hlavnú postavu.

„Ekotopfilm je festival filmov o trvalo udržateľnom rozvoji. A keďže sa celé Slovensko nezmestí do jedného kina, už druhý rok to robíme naopak. Vychádzame s témou festivalu von, snažíme sa rozprúdiť diskusiu, skrátka už samotnou kampaňou ovplyvňovať životný štýl ľudí,“ opisuje myšlienku kampane kreatívny riaditeľ agentúry Effectivity Powered by Publicis Peter Rajčák.

Tvorcovia sa každoročne snažia z televízneho spotu urobiť malý film, ktorý má byť akousi poctou filmárskemu remeslu.

„Po spolupráci s baletom sme poškuľovali už minulý rok, keď sme v kampani využívali zmutovanú príšeru Olejnatku labutiu. Dokonca sme mali v pláne upravené Labutie jazero natočiť len ako online špeciálku k minuloročnej kampani. Chvalabohu, že sme to nestihli. Chvalabohu preto, že sme mali aspoň čas poriadne to pripraviť,“ hovorí P. Rajčák.

Ústredný prvok zo spotu sa premietol aj do vizuálu pre bilbord, citylight a print, ktorý mal podobu avíza na neželané umelecké dielo, ktorého reálnosť sprítomňoval slogan „Čoskoro aj u vás!“. 

Olejové jazero - bilbordZdroj: Effectivity

Cieľom kampane bolo rozšíriť publikum o nových divákov, a preto festival využíval aj netradičné nosiče mediamixu. Tento rok spolupracoval napríklad s vydavateľstvom Martinus, ktoré pripravilo špeciálnu kolekciu literatúry.

V ponuke kníhkupectva tak boli dočasne tituly ako Trauma zviera, Odviate hurikánom, Kniha vyklčovaných džunglí, Koniec sveta za 80 dní.

Odkazy na známe diela s upraveným názvom v duchu kampane boli aj na plagátoch vo vitrínach v kinách, kde okoloidúci videli avíza na snímky ako Tanec bez vlkov, Odpad na striebornom jazere či Prelet na prázdnym hniezdom.

Do mediamixu sa pridalo aj rádio, v ktorom bolo počuť pesničky, ktoré budú možno populárne o pár rokov.

Zdroj: Effectivity

Effectivity práce pre filmový festival o trvalo udržateľnom rozvoji pripravuje od roku 2013, išlo tak už o šiestu kampaň pre klienta.

„Už neukazujeme roztomilé mláďatá líšok či medvedíkov, ktoré pozývajú rodiny na Ekotopfilm. Kampaň reflektuje aktuálny stav nášho životného prostredia a ten teda roztomilý nie je. Samozrejme, vedeli by sme byť aj naturalistickejší, ale paradoxne, umelecký jazyk dokáže byť v dnešnej záplave informácií oveľa účinnejší. Naša kampaň je toho dôkazom,“ hodnotí P. Rajčák.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Effectivity Powered by Publicis, Kampaň roka

Diskusia (0 reakcií)