Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Moja najhoršia skúsenosť s PR? S víťazom Prokopa

25.04.2014, 15:31 | Tomáš Czwitkovics | © 2014 News and Media Holding

Názor | Vo štvrtok vyhlásili ďalší ročník súťaže PR projektov Prokop. Súťaž kedysi pomáhal uviesť do života TREND, medzičasom sa od nej navzájom viac či menej dištancujeme.

  • Tlačiť
  • 1

Organizátori síce stále uvádzajú logo Mediálne.sk ako partnera súťaže (bez nášho súhlasu pre ostatný ročník), no v skutočnosti s touto súťažou už nemáme nič spoločné. V rámci profesionálneho prístupu asociácie APRSR sme vlastne nemali žiadnu oficiálnu písomnú informáciu, či sa táto súťaž ešte vôbec koná.

Keďže včera vyhlásili výsledky za uplynulý rok, projekt evidentne úplne nezakapal. Najviac cien získala agentúra Dynamic Relations za komunikáciu bločkovej lotérie. 

Paradoxne to bol práve Dynamic Relations, prečo som ja osobne - po skúsenostiach s Prokopom 2011 - akúkoľvek osobnú angažovanosť s touto súťažou odmietol. Vtedy som sám pre seba vyhodnotil: Never ever.

Dôvod? V danom ročníku som ako člen poroty upozornil, že pri jednom prihlásenom projekte agentúry Dynamic Relations nebolo všetko v poriadku s blogom klienta (príspevky zástupkyne jedného lobistického združenia boli na Sme.sk umiestnené medzi súkromnými blogmi, hoci bolo jasné, že ich posolstvo je čisto komerčné). Porota Prokopa na základe mojej pripomienky projekt neposunula na shortlist.

Vyhlásili sa výsledky súťaže a krátko na to som dostal telefonát od zástupkyne Dynamic Relations (ktorá sa medzičasom osamostatnila). PR manažérka a bývalá novinárka „vyňuchala“, na koho podnet (môj) bol projekt vylúčený a začala vyzvedať, kde bol problém.

Po mojom vysvetlení (ktorému predcházalo nepríjemné prekvapenie, že takéto niečo ako ex-porotca musím takýmto kanálom riešiť) nasledovala pasívno-agresívna ária, spochybňujúca nielen moje argumenty, ale aj novinársku integritu. Otázkami napríklad o tom, či som bol podplatený „konkurenciou“ daného klienta.

Psychotický telefonát trval približne hodinu – zo slušnosti aj zábavy (vrátane môjho okolia) – som chcel zistiť, ako ďaleko siahne neprofesionalita zástupkyne Dynamic Relations. Bola takmer bezhraničná.

Ja sa pokúsim zachovať opačne a k výsledkom včerajšieho Prokopa gratulujem. Porota snáď bola pri zmysloch a vedela, čo robí...

  • Tlačiť
  • 1