Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Miliónovú kampaň na slovenskú vedu odštartoval spot s preklepom

12.06.2014, 05:30 | Zuzana Petková | © 2014 News and Media Holding

Najväčšiu kampaň na propagáciu slovenskej vedy odštartovali v uplynulých dňoch televízne spoty. Hneď na úvod sa tvorcom reklamy podarilo zaujať, i keď nechcene – skomolili reklamný text tak, že reklama nevyznela veľmi inteligentne. Respektíve, "intelegentne".

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2

Šesť variácií spotov v rámci kampane Študuj vedu, ktorá má v úvode stáť takmer 702-tisíc eur bez DPH, vysielajú televízie RTVS, Joj, Ta3 a Markíza. Rôzne vedecké osobnosti v nich nabádajú mladých ľudí, aby išli študovať technické a prírodovedné odbory. Spot s mladou inžinierkou Máriou Virčíkovou, ktorá pracuje na robotoch, opakovali televízie niekoľko dní. A to aj s chybou v popiskách v reklame. M. Virčíková podľa textu absolvovala odbor umelá „intelegencia.“

Kampaň si objednáva štátne Centrum vedecko-technických informácií, platí ju z eurofondov. „Mrzí nás, že sa nedopatrením dostali do spotu preklepy,“ reagovala Eva Vašková z centra. Po upozornení Mediálne.sk spot opravili.

Výrobu televíznych spotov sprostredkovala mediálna agentúra Starmedia Co. Podľa vyjadrenia agentúry pomáhali s postprodukciou, samotné natáčanie sa snažilo centrum zvládnuť svojpomocne. Napríklad vedci sa ho zúčastnili bez nároku na honorár, zadarmo boli postúpené licencie na ďalšie používanie spotu.

Spoty sú súčasťou doteraz najväčšej mediálnej kampane na vedecké účely. Celá kampaň má názov „Popularizácia vedy a techniky“ a bude stáť takmer 15 miliónov eur. Starmedia bola ako dozor vybraná na základe verejného obstarávania cez súťaž návrhov.

Reklama pod názvom Študuj vedu predstavuje úvodnú časť kampane, ktorá má trvať štyri mesiace. Vysielací čas nakúpilo centrum na základe cenových ponúk priamo od jednotlivých médií.

„Chceli by sme touto cestou predstaviť širokej verejnosti vedu v jej najpozitívnejšom svetle. V ďalšom kole plánujeme pristúpiť ku komplexnej komunikácii nielen v televíziách, ale aj vo všetkých mediatypoch, ktorých realizáciu budeme riešiť obstarávacím procesom,“uviedla E. Vašková.

Centrum je priamo riadenou organizáciou ministerstva školstva. Pri predstavovaní projektu ministerstvo na čele s Dušanom Čaplovičom (Smer-SD) komunikovalo, že verí v návratnosť finančných prostriedkov. Zvýšený  záujem o vedu a techniku sa podľa neho premietne do „rastu našej ekonomiky založenom na poznatkoch“.

Verejnosti chcú vedu priblížiť cez multimediálne prezentácie, 3D animácie, interaktívne výstavy, semináre, prednášky, vedecký filmový festival či súťaze. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2