Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Martinus.sk mapuje, aké knihy kupujú Slováci

24.05.2010, 15:00 | Eva Vozárová | © 2010 News and Media Holding

Okrem mapy chystá kníhkupectvo aj ďalšie interaktívne projekty.

  • Tlačiť
  • 0

Internetové kníhkupectvo Martinus.sk rozširuje portfólio netradičných marketingových aktivít. Najnovšie na adrese Slovenskočíta.sk svetu ukazuje, čo si ľudia kupujú z jeho ponuky.

Novinka je postavená na Google Maps a pozostáva z mapy Slovenska zobrazujúcej sa na celú obrazovku. Na nej sa každú sekundu objavuje informácia o tom, aká kniha bola nedávno zakúpená na Martinus.sk. Vizualizácia nie je časovo celkom verná. Notifikácie na mape nezodpovedajú nákupom v reálnom čase, sledujú knihy kúpené za posledných 12 hodín.

slovenskocita_Martinus.sk

Zdroj: Martinus.sk

Nový projekt spustil Martinus minulý piatok. Hovorí o nej ako o "hračke na krátenie dlhej chvíle". Oficiálne ju uviedol prostredníctvom stránky na Facebooku. Tam je odozva na nový nápad bezprostredne pozitívna. Slovenskočíta.sk odporučilo svojim priateľom za víkend vyše 500 používateľov.

Na základe podnetov z Facebooku už však Martinus na novom webe robil aj niekoľko zásahov. V pôvodnej podobe sa ešte v piatok na Slovenskočíta.sk zobrazovalo krstné meno používateľa, ktorý kúpil knihu, a mesto, z ktorého pochádza. Fanúšikovia na sociálnej sieti upozornili na potenciálne porušenie súkromia, v súčasnosti sa už na mape zobrazujú nákupy anonymne. Martinus však avizoval, že aspoň v prípade väčších miest, kde zverejnenie krstného mena nemusí spôsobiť problémy, by rád mená nakupujúcich používateľov vrátil.

Po spätnej väzbe z publika sa zmenili aj vlastnosti interaktívnej mapy. Tá sa pôvodne na obrazovke pohybovala v snahe upriamiť pozornosť používateľa na mesto, v ktorom bol realizovaný nákup. V súčasnosti je už statická.

Slovenskočíta.sk nie je prvou netradičnou promotion Martinusu na webe. Minulý rok počas leta a jesene internetové kníhkupectvo pod značkou Slovensko píše román zastrešilo písanie user-generated románu. Používatelia prispievali kapitolami po týždňoch, nová časť románu bola každý týždeň zverejňovaná na webe a spoločné dielo nakoniec vyšlo aj knižne. Viac informácií o Slovensko píše román.

Minulý rok zaujal Martinus ďalšou marketingovou aktivitou, ktorú nazval najdlhším bannerom na svete. Nechal si zverejniť reklamu na titulke Sme.sk. Tá mala formu interaktívneho banneru, na ktorom sa niekoľko hodín ako domino rúcali vedľa seba postavené knihy. Viac informácií o banneri.

Mapa zakúpených kníh nie je na najbližšie obdobie všetko. Internetové kníhkupectvo Martinus.sk chystá na nadchádzajúce obdobie aj ďalšie interaktívne projekty, ktoré by mali posilniť jeho vzťah so zákazníkmi. Pre FWD.sk to povedal konateľ Martinusu Michal Meško.

Nápady, ktoré kníhkupectvo v súčasnosti pripravuje, prirovnal Meško k vlaňajšiemu projektu Slovensko píše román. Na tento rok sú zatiaľ naplánované dve aktivity podobného druhu. "Nepôjde o klasické marketingové kampane," tvrdí Meško. "Skôr to budú projekty, ktoré nás bavia a zapájame do nich zákazníkov."

Okrem toho Meško pripúšťa, že ďalšie možnosti sa otvárajú aj na čerstvo uvedených mapách. S prostredníctvom mapových mash-upov by mohol Martinus v budúcnosti vizualizovať aj ďalšie dáta získané z aktivity používateľov. "Mohli by sme zobrazovať napríklad rebríčky predajnosti podľa jednotlivých krajov," načrtol konateľ Martinusu. Aj naďalej podľa neho ale mapy ostanú využité najmä na spestrenie, Martinus nesleduje cieľ vyrobiť z nich primárne užitočnú službu.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)