Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lidl sa v kampani tentoraz pustil do Billy. Tá vracia úder poľským mäsom

09.04.2019, 12:36 | Rebeka Révészová | © 2019 News and Media Holding

Potravinový reťazec Lidl v novej kampani porovnáva ceny svojich produktov s konkurenciou. Tentoraz sa rozhodol „bilancovať“ a poukázať na to, že zákazník nájde v jeho predajniach lacnejší tovar ako na regáloch potravín Billa. Tá však tvrdí, že Lidl v kampani zavádza, a zváži preto ďalšie kroky.

  • Tlačiť
  • 10

Tagy

Billa, Lidl

„Počuli ste, že niekde nakúpite výhodnejšie? Tak si to zbilancujme! Porovnali sme bežné predajné ceny našich výrobkov s výrobkami spoločnosti Billa, s. r. o., aby ste mali istotu, že u nás nakúpite výhodnejšie,“ uvádza Lidl v rámci svojej podstránky Bilancovanie.

Reťazec tvrdí, že novú kampaň spustil ako reakciu na nedávnu komunikáciu Billy. „Tá prezentuje, že jej produkty sú rovnako lacné ako produkty v diskontnej predajni. Pritom je jasné, že jediným skutočným diskontným predajcom potravín na Slovensku je Lidl,“ tvrdí vedúci úseku komunikácie Lidla Tomáš Bezák.

Billa pred časom komunikovala nízku cenu produktov svojej privátnej značky Clever. V spotoch narážala na to, že jej produkty sú lacnejšie ako tie z konkurenčných reťazcov.

Billa nasadila spot, v ktorom sa kyslá smotana Clever „zamilovala“ do polotučného mlieka, nakoľko bolo skutočne lacné. „Iní ma chceli dostať na lacné reči, no tento bol naozaj lacný,“ tvrdil hovoriaci téglik smotany.

V ďalšej reklame sa lacný olej cíti v Bille potrebný, lebo všetci zákazníci chcú nakupovať za nízke ceny a je lacný rovnako ako jeho kolegovia. V reklamách sú pritom „ohrdnuté“ produkty z iných reťazcov. Ich dizajn – tvar loga a jeho farebnosť – naznačuje, že Billa naráža na tovar z predajní Lidl a Kaufland, hoci priamo ich názov v reklamách neuvádza.

Lidl v aktuálnej kampani reaguje a dáva vedľa seba svoje produkty privátnych značiek so značkou Clever z Billy. Vo svojom „bilančnom“ letáku porovnáva napríklad maslo Pilos a maslo Clever z Billy, vajíčka, chlieb či kuracie mäso. Uviedol obe ceny a poukázal na výsledný rozdiel. Na spomínanej podstránke Bilancovanie pridal niekoľko ďalších dvojíc porovnaných produktov.

Lidl v letáku porovnáva ceny svojich produktov s cenami privátnej značky Clever v BilleZdroj: Lidl

Lidl uvádza, že sa rozhodol preveriť, či sú ceny v Bille nižšie, tak ako to v kampani tvrdí konkurent. „Pozreli sme sa na bežné predajné ceny desiatok produktov a zistili sme mnoho rozdielov v cene za rovnaké výrobky. Výsledok je jednoznačný, zákazníci nakúpia výhodnejšie v Lidli,“ načrtol T. Bezák.

V Bille zvažujú ďalšie kroky

Ceny produktov v Lidli a Bille porovnávala pre Lidl agentúra Go4insight v polovici marca. Jednodňový prieskum uskutočnila v Bratislave. Podľa T. Bezáka išlo o porovnanie desiatok vybraných identických alebo kvalitatívne porovnateľných výrobkov bežnej spotreby v bežných predajných cenách v oboch reťazcoch.

Bilancovanie ceny vajíčok

Zdroj: Lidl

V Bille sa voči novej kampani konkurenta ohradili a s interpretáciou

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 10

Tagy Billa, Lidl