Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Kampaň mesiaca: December 2016 (shortlist)

18.01.2017 | Mediálne.sk

Nominované kampane v ankete Mediálne.sk za december 2016

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

1. Vianočný Zlatý Bažant '93 – Zlatý Bažant

Heineken pre svoju značku Zlatý Bažant '73 v rámci retro konceptu nasadil reklamnú kampaň aj v rámci Vianoc. Typicky vianočné motívy v spote, ktorý bol jedným z hlavným nosičov kampane, síce chýbajú, ale vianočnú retro atmosféru pripomínajú legendárne prskavky v závere videa. Kampaň pre '73 predstavil Heineken prvýkrát minulý rok v máji masívnou kampaňou.

2. Rozprávková deka – Popradský čaj

Na myšlienke, že slovenské Vianoce sú okrem iného spojené aj so sledovaním rozprávok, postavila celú svoju kampaň značka Popradský čaj. Na sociálnej sieti Facebook prekvapila používateľov špeciálnym darčekom do súťaže – rozprávkovou dekou, na ktorej bol vyšitý televízny program s najlepšími rozprávkami. Video s darčekom malo viac ako 80-tisíc zhliadnutí, ľudia dokonca žiadali značku, aby ju spustila do bežného predaja. Príspevok mal celkovo 3-tisíc komentárov, 900 zdieľaní a vyše 6 700 interakcií.

3. Good Idea stimulátor – Creative Department

Reklamná agentúra Creative Department v rámci PF-iek, v ktorých firmy a agentúry ďakujú za doterajšiu spoluprácu, motivuje. Vymyslela totiž stimulátor akejsi kreativity, ktorý má ľuďom pomôcť pri vymýšľaní nových nápadov. Hlavným nosičom je webová stránka, ktorá používateľom stopuje čas, ktorý majú venovať kreatívnemu mysleniu. Podľa agentúry je totiž vedecky dokázané, že tie najlepšie nápady vznikajú pod tlakom. Okrem toho agentúra svojim klientom či médiám posielala reálne presýpacie hodiny.

4. Q2 #untaggable – Audi

Značka Audi na to išla v rámci outdoorovej kampane naozaj kreatívne a celý bilbord vyrobila priamo na ulici. Cieľom kampane bolo zaujať vodičov na jednej z najrušnejších dopravných tepien Slovenska, keďže týždeň bol nad plochou tvorivý ruch vyvolávajúci pozornosť verejnosti. Hotový vizuál bol následne súčasťou uvádzacej kampane nového modelu Audi Q2. 

5. Rodina sa počíta – Úsmev ako dar

Úsmev ako dar upozorňoval na skutočnosť, že často stačí maličkosť, aby bolo dieťa vyňaté z detského domva. Celá komunikácia je postavená na myšlienke, že deti by často urobili čokoľvek, aby mohli ostať so svojimi blízkymi. V televíznom a online spote túto snahu zosobňuje dievčatko, ktoré si zbalí svoje hračky a vyberie sa predávať ich, aby finančne pomohlo svojej rodine. Vznikla webstránka www.rodinasapocita.sk, prostredníctvom ktorej mohli ľudia prispieť pôsobila ako e-shop s detskými hračkami. Na webe si ľudia mohli vybrať z troch hračiek, ale namiesto toho, aby si ich kúpili, prispejú deťom a ich rodinám. 

Print

Zdroj: Respect APP

Online spot

Online Banner

Úsmev ako dar - Vianoce 2016 2

Zdroj: Respect APP

Rádiový spot

6. Uplatnite sa radšej na Slovensku – Svet zdravia

Svet zdravia v rámci svojej náborovej kampane oslovoval lekárov a sestry, ktoré chodia za prácou do zahraničia. Celú kampaň sprevádzal claim „Je tu nejaký lekár?“, pričom zaujať okrem iných lekárov cestujúcich z košického letiska. Outdoorová reklama bola totiž umiestnená aj na miestnom citylighte. Bannery zamerané na zdravotných pracovníkov v zahraničí využívali lekársky slovník a hovorili o tom, že je lepšie pracovať doma na Slovensku. Súčasťou kampane boli tiež spoty nasadené v online. Viac informácií o kampani.

Zdroj: Respect APP

Svet zdravia 2

Zdroj: Respect APP

Svet zdravia 3

Zdroj: Respect APP

Online spot

7. Fantasta – Nay

Nay v decembri predstavil kampaň, ktorá bola nasadená prostredníctvom televízneho a rádiového spotu. Hlavným hrdinom videa nasadeného v televízii je pán Tibor, ktorý je fantasta. Rád sníva o nových spotrebičoch, preto ho najviac poteší, keď ich nezoženie. Muž je ďalší zo série podivínov, ktorých služby spoločnosti Nay nechávajú chladnými. Značka však u ostatných vyzdvihovala možnosť rezervácie tovaru cez internet a jeho pohodlné vyzdvihnutie v predajni do jednej hodiny.

8. Centofka na Vianoce – Funfón

Funfón v predvianočnom období komunikoval trochu netradične ako v minulosti. Súčasťou kampane bol síce televízny spot, čo nie je ničím zvláštne, ale do jeho príprav značka zapojila samotných zákazníkov a ostatných používateľov na sociálnej sieti Facebook. Na produkcii tohtoročnej reklamy sa podieľalo 15 200 ľudí, ktorí hlasovali za príbeh a miesto, kde sa bude dej reklamy odohrávať. Vyberali tiež najvhodnejšie kostými pre postavy a prispievali do scenára svojimi vlastnými textami. Operátor sa v kampani zameriaval na produkt Centofka.

9. Darčekáreň Bory - Bory Mall

Nákupné centrum Bory Mall v rámci vianočnej komunikácie predstavili kampaň, v ktorej lákali verejnosť, aby si darčeky pre svojich blízkych dali zabaliť priamo tam. Značka vytvorila vlastnú Darčekáreň Bory, v ktorej nakúpené darčeky zabalili zamestnanci do limitovanej edície krabíc v tvare sovy, mačky alebo koníka. Cieľom kampane bolo zvýšiť návštevnosť nákupného centra a stať sa prvou voľbou pre vianočné nákupy. Do klasickej kampane zapojili Bory Mall aj YouTuberov Momu a Expl0iteda alebo vizážistku Lucid Style.

 

Zdroj: Bory Mall

10. Vyber si – Platforma MVRO

Platforma mimovládnych rozvojových organizácií v kampani hľadá stratené posolstvo Vianoc, ktoré v súčasnosti nie sú úplne považované len za sviatky pokoja, ale za sviatky extrémneho konzumu. Kampaň poukazuje na to, že svet, v ktorom žijeme, je výsledkom aj našich každodenných rozhodnutí a na to, že sú Vianoce nemusia ľudia kupovať oveľa viac jedla a množstvá oblečenia. Do kampane sa zapojili Tamara Šimončíková Heribanová, Jaro Bekr, Alexander Bárta, Henrieta Mičkovicová a ďalší. Nasadená bola na Facebooku a Instagrame.

11. Nadrozmerné bubliny – Ikea

Ikea niekoľko dní pred sviatkami priniesla do Prahy, Brna, Ostravy, Bratislavy a Budapešti takzvané oázy pokoja v tvare nadrozmerných priesvitných bublín, kde si mohli ľudia v pokoji oddýchnuť pred zhonom v uliciach a v nákupných centrách. Outdoorovou komunikáciou Ikea nadväzovala na kampaň, ktorá sa riadi heslom „Zastavte sa na chvíľu. Buďte spolu.“ Hovorí o tom, že nie je dôležité, či ľudia majú dokonale upratané, nakúpené, ale to, že sú spolu so svojimi blízkymi. Práve to je to, čo robí Vianoce Vianocami.

Zdroj: Ikea

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy Kampaň mesiaca

Diskusia (0 reakcií)