Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kampaň mesiaca: Ako komička Evelyn predstavila celému Slovensku cider od Heinekenu

28.04.2015, 13:03 | Mediálne.sk

Pozrite si víťazné reklamy ankety Kampaň mesiaca za marec 2015

  • Tlačiť
  • 0

KAMPAŇ 3/15

Strongbow 560

Hodnotenie: 3,83 / 5 bodov
Zadávateľ: Heineken
Agentúra: Made by Vaculik

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

“Keby si sa vrátil…”

Leaf Stur 300x200

Hodnotenie: 3,61 / 5 bodov

Zadávateľ: Leaf
Agentúra:Effectivity Powered by Publicis


3. miesto

Nepomáhajú preto, aby sa zviditeľnili

Liga proti rakovine - Vlado 300x200

Hodnotenie: 3,3 / 5 bodov

Zadávateľ: Liga proti rakovine
Agentúra: Effectivity Powered by Publicis


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Kampaň 3/2015
LIGA PROTI RAKOVINE LEAF HEINEKEN
NÁPAD 3.2925 3.605 3.8325
PRÍNOS 3.2075 3.605 3.8325
SPOLU 3.25 3.605 3.8325

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

OUTDOOR

TV SPOT

RÁDIO

Ako komička Evelyn predstavila celému Slovensku cider od Heinekenu

Marcová Kampaň mesiaca pozná víťaza. Odborná i laická porota sa jednoznačne zhodla na tom, že najlepšou za mesiac marec je teasingová kampaň pre Strongbow.

Nový produkt z kategórie ciderov sa značka z portfólia pivnej spoločnosti Heineken rozhodla odkomunikovať prostredníctvom online fenoménu posledných mesiacov, komičky Evelyn.

Tá je na Slovensku známa vďaka krátkym online videám, v ktorých vystupuje napríklad ako modelka Gisele či východniarka Gitka. Na svojej facebookovej stránke má v súčasnosti viac ako 145-tisíc fanúšikov.

„Cieľom kampane je nenúteným a ľahkým spôsobom dostať do povedomia nový nápoj a novú značku, ktorá práve prichádza na trh. Evelyn ako online komička rezonouje práve u cieľovej skupiny Strongbow a zároveň aj ona sama je cieľovou skupinou. Vie nenúteným a vtipným spôsobom odovzdať odkaz o tejto novej kategórii a značke,“ uviedol pre Mediálne.sk brand manažér značky Strongbow Peter Nikodem.

Celá kampaň pre novú kategóriu nápojov bola v úvode sústredená najmä do online prostredia. Okrem Facebooku prebiehala aj prostredníctvom vlastnej microsite www.evelynjestrong.sk, kde hlavná hrdinka zhromažďovala informácie zo svojej brigády v Anglicku.

„Online kampaň s komičkou Evelyn už v súčasnosti môžeme zaradiť medzi naše najúspešnejšie digitálne kampane. Celkový zásah videí s Evelyn aj so značkou Strongbow bol 2,5 milióna userov, naše videá dosiahli približne 1,5 milióna pozretí,“ vysvetľuje.

Ako ďalej dodáva, povzbudivé sú aj prvé výsledky predaja cideru. „Po necelých troch mesiacoch po uvedení na trh sme predaj vo fľašiach prekročili oproti plánu takmer trojnásobne.“ V súčasnosti značka na trh prichádza s čapovaným ciderom Strongbow Gold Apple a s balením všetkých troch príchutí v plechovkách.

Zdroj: Heineken Slovensko

Heineken aj naďalej pokračuje v komunikácii svojej novinky, avšak bez Evelyn. V televízii je nasadený globálny spot, ktorý má slovenských konzumentov uviesť do sviežeho sveta cideru Strongbow. „Kampaň s Evelyn bola od začiatku plánovaná ako teasingová, ktorej hlavným cieľom bolo zaujať najmä komunitu mladých ľudí a upriamiť pozornosť na nový produkt,“ vysvetľuje.

Hlavnou postavou televízneho spotu je Mr. InCider, ktorý má namiesto hlavy ako zapamätateľný charakter značky jablko. Na jednej strane reprezentuje jablkový sad a na druhej strane mestský a progresívny životný štýl značky. „Samotná kampaň spĺňa dvojitú úlohu – otvára novú kategóriu ciderov a vysvetľuje, ako si tento nový nápoj vychutnať, no zároveň buduje hravú a modernú osobnosť samotnej značky,“ uzatvára.

Okrem televízneho spotu je kampaň nasadená v outdoore a naďalej pokračuje v online či prostredníctvom ochutnávok. Značka sa počas letných mesiacov plánuje vybrať aj na festivaly a ďalšie podujatia.

Za kreatívnym konceptom kampane stojí reklamná agentúra Made by Vaculik.

Vizitka tvorcov

senior ideamaker a copywriter Petra Števonková z Made by Vaculik

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Asi bol, jediné, čo som vedela naspamäť, boli reklamy, čo bežali v telke.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

Všade.

Petra Stevonkova - Made by Vaculik

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Taká ešte len príde.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Keď šoférujem, veľmi sa pozerám po billboardoch.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Určite nejaké handry.

Čo robíte, keď nepracujete?

Oddychujem. .

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Kampaň mesiaca

Diskusia (0 reakcií)