Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Japonské teplošky ohúrili svet reklamy

14.02.2014, 12:56 | Mediálne.sk

Pozrite si víťazné reklamy ankety Kampaň mesiaca za december 2013

  • Tlačiť
  • 0

KAMPAŇ 12/13

japonske_teplosky_600

Hodnotenie: 2,88 / 5 bodov
Zadávateľ: Hakugen Warmers
agentúra: 2create

Viac o kampani na konci článku


2. miesto

Pohodové Vianoce všetkým

eurovea_vianoce_2013_3_2

Hodnotenie: 2,66 / bodov
Zadávateľ: Ballymore Eurovea
Agentúra: Jandl


Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)

Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)

Pozrite si víťazov v ďalších kategóriách

PRINT

ONLINE

TV SPOT

OUTDOOR

Kampaň s "japonskými teploškami" ohúrila svet reklamy

Spojenie „Japonské Teplošky“ vo verejnosti pravdepodobne vyvoláva názov pre hocičo iné, len nie pre telové ohrievače, ktoré spoločnosť Hakugen priniesla na slovenský trh v priebehu minulého roka.

Telové ohrievače však zneli príliš technicky a nie „catchy“ a tak sa ich firma rozhodla uviesť „ľudovejším spôsobom“ pre Slovensko a dostali pomenovanie „teplošky“.

Uvedenie produktu sprevádzala virálna kampaň pod taktovkou reklamnej agentúry 2Create. Kreatívny koncept zaujal odbornú i laickú verejnosť natoľko, že ju v mesiaci december označila za „Kampaň mesiaca“.

Slovensko sa pre ohrievače Hakugen Warmers stalo akýmsi testovacím regiónom. Ich ročný predaj v Japonsku predstavuje dve miliardy kusov, v rámci segmentu patrí značke 25-percentný podiel. Produkt nie je na Slovensku úplnou novinkou, rôzne internetové obchody ho majú vo svojej ponuke už dlhšiu dobu.

Primárny cieľ bol bežný ako zvyčajne býva pri kampaniach uvádzajúcich nový produkt – priblížiť „teplošky“ hlavnej cieľovke a nenásilnou formou im ukázať, ako v skutočnosti fungujú. A práve tu mal „zaúčinkovať“ ľahko erotický spot.

Kampaň bola nasadená hlavne v online prostredí. „Virálne video bolo základom kampane a naše rozhodnutie pre túto formu reklamy vyplývalo z dát a nákupného správania cieľovej skupiny, cieľov kampane a v neposlednom rade z nízkeho budgetu,“ vysvetľuje managing director z agentúry 2Create Martin Porada.

Počas necelých troch minút sa vo virálnom spote dostali „japonské teplošky“ do akcie. Hlavný hrdina sa v úvode prediera zimou a mrazivé počasie sa ho pokúša dostať na kolená. Nevzdáva sa a tvrdí, že je neporaziteľný a nič ho nezlomí. Vo vrecku svojho kabáta má totiž „teplošku“.

Strihne z nej balenie a zachráni „moju malú“, ako v spote nazýva holubicu. V rámci svojej misie zachráni „dašie premrznuté chúďa“ alias mačku. Najdramatickejší okamih nastáva pre „teplošky“ vtedy, keď hrdina zbadá na lavičke zamrznutú ženu. Skryje ju pod svoj kabát a tvrdí jej, že bude jeho, navždy.

Podľa M. Poradu boli pre agentúru pri príprave kreatívneho konceptu inšpiráciou súčasné trendy v komunikácii a zábava na internete a sociálnych sieťach. „Vtipné až absurdné video v sebe spájalo pre kampaň potrebnú viralitu, šok, ktorý vyruší a zaujme a zároveň budovanie brand awareness,“ tvrdí.

Virálne video má v súčasnosti 56-tisíc videní na serveri YouTube. „Napriek pre produkt nepriaznivému počasiu, ktorým bola teplá zima, sa naštartoval aj samotný predaj, ktorý s ďalšou komunikáciou, rozširovaním predajnej siete a klesajúcou teplotou, bude rásť,“ dodáva M. Porada.

Kampaň bola v priebehu decembra nasadená hlavne v online prostredí, s podporou rádiových spotov a POS. Kampaň bola naplánovaná do niekoľkých fáz.

Mediálne zastrešuje kampaň agentúra Starmedia.

Vizitka tvorcov

account director Eva Kupková
2Create

kupkova_2create_150

kupkova_2create_150

Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?

Už od mala ma v televízii fascinovali reklamy, častokrát ma zaujímali viac ako samotné rozprávky. Pamätám si, že ako 10-ročná, na výstave Flóra, som viac ako kvety obdivovala katalógy vystavovateľov. Mojim favoritom bola holandská brožúra s lesklým laminom a veľkými fotkami tulipánov. No a ten raj krásnych obalov po otvorení hraníc... Takže skôr to bol osudový job a teraz, po rokoch práce v reklamnej agentúre, to pokojne môžem označiť aj ako dream job.

Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?

V nevšedných zážitkoch, pri cestovaní, na „žúrkach“, v dátach a štatistikách, ale hlavne pri brainstormingoch s kolegami z 2Create.

Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...

Dúfam, že najlepšia reklama ma ešte len čaká.

Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?

Kontrola zalomenia časopisu namiesto obdivovania nových trendov v móde, večné komentovanie billboardov počas cesty autom, neustále vysvetľovanie prečo ten spot v „telke“ beží tak často a kopec ďalších, pravdepodobne doživotných úchyliek. A zvyknem si pretáčať reklamy, len aby som vychytala všetky detaily.

Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?

Ak by som to nedokázala, nemám v reklame čo hľadať. „Pozeráme sa na svet očami klientov“ je základná filozofia práce v 2Create. Je jedno čo sa páči mne, podstatné je, čo bude fungovať na spotrebiteľov, ktorým je komunikácia určená. Preto veľa svojho pracovného času trávim nad dátami, na základe ktorých sa snažím identifikovať a spoznať správanie, zvyklosti, potreby a emócie cieľovej skupiny.

Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?

Naposledy to boli tie silikónové nádoby na varenie stratených vajec ☺

Čo robíte, keď nepracujete?

Užívam si život. Tanec, české filmy, cestovanie a kamaráti.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Kampaň mesiaca

Diskusia (0 reakcií)