Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Shooty vyzbieral desaťtisíce eur. Miesto troch plagátov sa črtá celoslovenská kampaň

24.05.2010, 16:00 | Lukáš Kočišek | © 2010 News and Media Holding

Výzva Martina "Shootyho" Šútovca našla mimoriadnu odozvu. Na jeho kampaň prispievajú stovky ľudí.

  • Tlačiť
  • 11

Chcel zozbierať okolo päťtisíc eur na tri veľkoplošné bigbordy, teraz ich má na účte 33 666. Ľudia začali karikaturistovi Martinovi "Shootymu" Šútovcovi na základe výzvy zverejnenej vo štvrtok na jeho webe a na sociálnych sieťach posielať tisíce eur. "Zvrhlo sa to," skonštatoval pre Mediálne.sk.

Karikaturista chcel pred blížiacimi sa voľbami prejaviť svoj politický názor. "Rozhodol som sa, že prenajmem pár bilbordov a nakreslím na ne niečo, čo sa nebude páčiť ľuďom, ktorým sa páči súčasná situácia a atmosféra, poťažmo ľudia ktorí ju reprezentujú ako volení zástupcovia," napísal Šútovec na svojom blogu

Na troch bigbordoch objednaných na príjazdové cesty do Bratislavy a v Žiline chcel zobraziť predsedov vládnych strán Roberta Fica, Jána Slotu a Vladimíra Mečiara ako zbojníkov, ktorí si odnášajú truhlicu a plné vrecia lupu. Karikatúru dopĺňa text "Čo je vaše, to je naše. Čo je naše, do toho vás nič!".

Ľudia nakoniec na jeho účet poslali niekoľkonásobne viac peňazí - v prepočte už viac než milión darovaných korún. Vďaka nim môže Šútovec pripraviť ďaleko výraznejšiu kampaň.

shooty_bilbord

Zdroj: Martin "Shooty" Šútovec

Počet plánovaných bigbordov sa medzičasom rozrástol na osem, pribudnúť by k nim malo aj 170 bilbordov, 200 veľkoplošných zobrazovacích zariadení (obrazovky, elektronické plagáty), tisíce neadresných direct mailov, reklamné pohľadnice firmy Boomerang Media, potlačené pokladničné bloky či nálepky. Karikatúra by sa mala objaviť aj na autobusových zastávkach v Prievidzi či Žiari nad Hronom. "Všetko je to ešte iba v štádiu rozpracovanosti, nič nie je definitívne," prízvukuje Šútovec.

Prvé bilbordy by sa mali v uliciach objaviť začiatkom júna. "Musí sa to stihnúť ešte pred voľbami. Bude to po celom Slovensku. Tlačím to čo najviac mimo Bratislavu, kde som usúdil, že to veľmi nemá zmysel," dodal.  

Kampaň nebude podľa Šútovca nijakým spôsobom prepojená s denníkom Sme, v ktorom denne uverejňuje svoje kreslené komentáre. "Je to čisto moja aktivita, a teraz už aj tých ľudí, ktorí mi poslali peniaze." Zoznam stoviek darcov vždy po polnoci aktualizuje na svojom webe. Priemerná výška daru je momentálne niečo nad 20 eur, najvyššia suma sa vyšplhala až na 2 500 eur.

Sme TV: Shootymu na bilbordy posielajú ľudia tisíce eur

  • Tlačiť
  • 11