Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Heineken tlačí do krčiem svoju Hejkolu. Prevádzkari ňou nahrádzajú Kofolu

19.07.2011, 15:30 | Radoslav Augustín | © 2011 News and Media Holding

Výrobca Zlatého Bažanta či Corgoňa presviedča nižšími cenami. Kofola sa nebojí, spotrebitelia podľa nej vedia rozlíšiť originál.

  • Tlačiť
  • 3

Čapovaná Kofola? Už nemáme, ale môžeme vám ponúknuť Hejkolu. A je lacnejšia! Uplynulé mesiace mohli takto vyzerať odpovede obsluhy vo vašom najbližšom pube. Najpredávanejší nealko nápoj na Slovensku Kofola totiž v čapovanej podobe zmizol z niektorých reštaurácií či krčiem. Tieto zmiznutia majú dvoch spoločných menovateľov - čapované pivo do podnikov dodávala spoločnosť Heineken a Kofolu nahrádza práve neznáma Hejkola.

Logo Heineken Slovensko

Heineken stojí za silnými domácimi značkami Zlatý Bažant, Corgoň a Kelt, dováža české Starobrno a Krušovice a vyrába regionálne značky Gemer a Martiner. Pivá čapujú v stovkách podnikov, súhrnný trhový podiel Heinekenu je podľa jeho webu 45 %. Aj v týchto podnikoch sa podávala ako najtypickejšia nealko alternatíva čapovaného piva práve Kofola.

Tradičné “česko-slovenské” nealko má pre Heineken jednu nevýhodu - nepatrí mu. Hejkola áno. “Keďže ide o náš tovar, je prirodzené, že náš obchodný tím ponúka Hejkolu svojim horeca zákazníkom. V žiadnom prípade nie je možné hovoriť o „sťahovaní z prevádzok“ prípadne o „intervenovaní našej spoločnosti“. Ide o obchodné rozhodnutie samotnej prevádzky,” tvrdí o zmenách v nápojových lístkoch manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko Hana Šimková. 

Slovenskí spotrebitelia si Hejkolu veľmi obľúbili...

...tvrdí Heineken Slovensko. Čo je vlastne Hejkola?

Hejkola v spoločnosti sesterských nápojov Heineken Slovensko

Zdroj: Heineken Slovensko

Heineken si hnedý bublinkový nápoj objednáva v nitrianskej plničke Alfarent. Firma existuje od roku 1993, no od novembra 2009 ju kompletne ovláda len jediný z piatich zakladateľov - Štefan Karšay. V deväťdesiatych rokoch vlastnil pivovar Corgoň, ktorý predal v roku 2000 práve Heinekenu.

Firma vyrába aj ďalšie “no-name” hnedé bublinkové nápoje s kolovobylinnou príchuťou ako Slofkola, Kontra a Unikola. Ich senzorická charakteristika je podľa domovského webu výrobcu takmer identická.

Alfarent môže Kofole robiť vrásky aj pre nápoj Hroznovka. Spotrebitelia ho často v krčmách dostávajú ako “čapovanú Vineu”. No Kofola, majiteľ nápoja Vinea, čapovanú verziu nevyrába.

Značku Hejkola priznal patentový úrad Heinekenu len tento jún, no na trhu je už niekoľko rokov. 

logo_kofola.gif

Kofola nevníma aktivity Heinekenu ako ohrozenie svojho vedúceho nápoja. “Spotrebitelia Kofolu milujú a keď si objednajú čapovanú, chcú Kofolu Original aj dostať. A pokiaľ si je toho prevádzkar vedomý, spoločnosť Kofola mu ako obchodnému partnerovi vie okrem kvalitného nápoja ponúknuť plný servis,” vysvetľuje pre Mediálne.sk brand manager Kofoly Tibor Ďurana. "Je už len na prevádzke samotnej, či si chce udržať priazeň svojich zákazníkov a bude mu ponúkať originál Kofolu, alebo bude riskovať, že si za svojou Kofolou pôjde do inej prevádzky," dodáva.

Hejkolu v Heinekene vnímajú ako plnohodnotnú značku. “Má vlastný pozicioning a stratégiu,” tvrdí Šimková. Odmietla však povedať, či vo firme chcú urobiť z Hejkoly rozpoznateľnú a vyhľadávanú značku, ktorá bude Kofole konkurovať. “Plánované marketingové aktivity sú predmetom nášho obchodného tajomstva,” odpovedala. Heineken Slovensko nemá na svojom webe o Hejkole jedinú zmienku.

  • Tlačiť
  • 3