Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Harabin sa usmieva na nelegálnych bilbordoch. Tvrdí, že nie sú jeho

12.03.2019, 11:21 | reb | © 2019 News and Media Holding

Organizácia Transparency International Slovensko (TIS) upozornila na nelegálnu predvolebnú kampaň kandidáta v prospech Štefana Harabina. Poukazuje na bilbordy, ktoré neboli adekvátne označené zadávateľom, čím malo dôjsť k porušeniu zákona.

  • Tlačiť
  • 3

TIS o sporných bilbordoch informovala na svojom Facebooku, kde zdieľala fotografiu vonkajšej reklamy prezidentského kandidáta v Humennom.

Na jednom z bilbordov je vyobrazený samotný Š. Harabin s nápisom: „Harabin vie, ako na to. Slovensko ho potrebuje!“ spolu s trikolórou a slovenským znakom.

Druhý, ktorý visí hneď vedľa, „pozýva“ k volebným urnám slovami „Idem voliť Harabina. Zober rodinu a poď voliť aj ty!“. TIS už volebnej komisii poslala podnet v súvislosti s nelegálnou volebnou reklamou. 

Podľa zákona musí byť každá volebná reklama označená zadávateľom. „Ten, ak to nie je priamo kandidát, sa musí dopredu zaregistrovať ako takzvaná tretia strana a vykázať výdavky na vlastnom transparentnom účte,“ informuje organizácia s tým, že podľa Š. Harabina tieto bilbordy nie sú jeho. Charakteristické logo, slovenský znak vo fialovom kruhu, na nich chýba.

TIS sa ešte vo februári pozrela bližšie na transparenstnosť kampaní všetkých kandidátov. V jej hodnotení sa Š. Harabin umiestnil na štvrtom mieste po Zuzane Čaputovej, ešte vtedy kandidujúcom Robertovi Mistríkovi a Marošovi Šefčovičovi.

Š. Harabin totiž nebol ochotný vyplniť podrobné majetkové priznanie. Odkázal na to, ktoré podáva ako sudca Najvyššieho súdu SR, čo je však podľa TIS príliš všeobecné.

TIS detailne monitoruje aj transparentné účty kandidátov. Š. Harabin podľa organizácie síce má pri väčšine platieb označený účel aj príjemcu, no využíva „veľké platby do netransparetného agentúrneho prostredia (napríklad s nekonkrétnym predmetom: mediaplanning a agentúrne výkony pre komunikačnú kampaň)“.

  • Tlačiť
  • 3

Tagy Štefan Harabin, Transparency International Slovensko, voľby prezidenta