Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Digitálne agentúry hlásia prepad tržieb o 20 až 30 percent

24.03.2020, 10:18 | pol | © 2020 News and Media Holding

Aktuálna situácia s pandémiou koronavírusu sa bytostne dotýka aj digitálnych marketingových agentúr, ktoré takisto potvrdili zásadný pokles tržieb. Hovoria o výzve, ktorú dosiaľ nezažili, no zároveň odkazujú klientom, že ťažké časy by mali prekonať spoločne.

  • Tlačiť
  • 0

V čase predošlej ekonomickej krízy v roku 2008 sa u nás agentúry špecializované na digitálny marketing iba formovali. Pripúšťajú, že aktuálna náhla kríza spôsobená koronavírusom aj ich zastihla nepripravených.

„Posledné dni sa denne prispôsobujeme novým zvykom, adaptujeme sa na prácu z domu. Aj keď sa agentúry snažia a držia kontinuitu, vládne nariadenia a karanténny stav spôsobil pokles spotreby, čo priamo ovplyvnilo množstvo práce (nielen) digitálnych agentúr,“ konštatuje v aktuálnej správe 21 členov združenia ADMA (Asociácia digitálnych marketingových agentúr).

Čaká sa vyše šesťmiliónový výpadok 

Agentúry hlásia prepady zákaziek, a teda aj tržieb, na úrovni od 10 do 50 percent, a to za jediný týždeň. Rozptyl súvisí s typom služieb jednotlivých agentúr. Väčšina sa zhodla na prepade o 20 - 30 percent.

„Ak to skombinujeme s číslami o trhu digitálnych agentúr, bavíme sa o okamžitom výpadku až do výšky 6,5 milióna eur. A to len za obdobie od apríla do júna, dosah na zotavenie trhu si momentálne netrúfa odhadnúť nikto z nás,“ uvádza ADMA.

Najpesimistickejší lídri agentúr však očakávajú návrat do bežných trhových podmienok 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy ADMA, koronavírus, marketing

Diskusia (0 reakcií)