Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Detský hrdina z Hodiny deťom vyhral cenu TREND Kampaň roka

12.06.2015, 11:32 | Mediálne.sk

TREND Kampaň roka 2015 pozná víťaza. Na vrchol rebríčka sa dokázala prebojovať kampaň Veľký sny potrebujú malú pomoc pre nadáciu Hodina deťom od reklamnej agentúry Jandl.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Víťaz vzišiel na základe hlasovania odbornej poroty v zložení Zuzana Mistríková (Rada pre reklamu), Radoslav Augustín (Denník N), Veronika Pizano (Piano Media), Pavol Kubán (SCR Interactive) a Zora Husarčíkova (Event Federation), Tomáš Czwitkovics (TREND Holding) a verejnosti.

O titul TREND Kampaň roka 2015 sa uchádzali práce, ktoré v priebehu uplynulých 12 mesiacov získali ocenenie TREND Kampaň mesiaca. Finálne poradie bolo zostavené na základe priemerného bodovania kampani (od 1 do 9), pričom hlasy verejnosti sa započítali ako jeden hlas.

Na základe žrebovania sa víťazom ročného digitálneho predplatného týždenníka TREND stala Soňa Výhonská. 

Pozrite si kampaň minulorčného víťaza, ktorým bola kampaň Paulus vs. Ihnačák reťazca Lidl. 

Kampaň roka 2015

Veľký sny potrebujú malú pomoc

Klient: Nadácia pre deti Slovenska
Agentúra: Jandl
Hodnotenie: 8,5

2. miesto

Študuj remeslá a staň sa aj ty elitou!

Agentúra: Respect APP
Klient: Brani Gröhling
Hodnotenie: 6

3. miesto

Najčerstvejšie Tesco

Agentúra: Made by Vaculik
Klient: Tesco Stores SR
Hodnotenie: 5,83

Bodové hodnotenie ankety Kampaň roka 2014

Tesco Brani Gröhling Nadácia pre deti Slovenska
Veronika Pizano 6 8 9
Zora Husarčíková 5 7 9
Pavol Kubán 8 5 6
Radoslav Augustín 8 4 9
Tomáš Czwitkovics 7 8 9
Verejnosť 1 4 9
SPOLU 5.83 6 8.5

Červený plášť pre malých hrdinov

Keď sa cítite príliš malý a bezmocný, stačí, keď si na seba dáte obyčajný červený plášť a všetko sa zmení na dobré. Aj veľké sny sa môžu premeniť na skutočnosť. A najmä ak ide o sny detí, ktorých život je o niečo zložitejší, pretože vyrastajú bez rodičov. 

Nadácia pre deti Slovenska zabudla v kampani na celebrity, ale jej hlavnými tvárami sa stali už druhú sezónu deti. Koncept prifarbila o poriadnu dávku emócii, čo pravdepobne prinieslo úspech. Hodina deťom to s víťazstvom dotiahla do konca aj v TREND Kampaň roka 2015.

Hodina deťom má veľkého detského hrdinu

Už niekoľkokrát sa stalo, že kampaň od rovnakého zadávateľa vyhrala v ankete Kampaň mesiaca nie jednu, ale rovno viacero kategórií. To platí aj v prípade „hrdinskej“ kampane Nadácie deťom Slovenska, ktorá má okrem najlepšej kampane aj víťazný televízny spot, print a rádiový spot. 

Cieľom kampane bolo rovnako ako každý rok upriamiť pozornosť verejnosti na zbierku Hodina deťom, ktorú organizuje Nadácia deťom Slovenska. Zbierka má získať finančné prostriedky na podporu projektov pre deti z celého Slovenska. Myšlienku tohtoročnej kampane postavili jej autori z reklamnej agentúry Jandl na jednoduchosti – zatiaľ čo deti v usporiadaných rodinách často snívajú o tom, že z nich budú superhrdinovia, mnoho ich kamarátov má sen jediný – prežiť obyčajné a pokojné detstvo.

„Kampaň vyzdvihuje neľahké osudy niektorých detí a ich sny, ktoré sa v porovnaní so snami väčšiny detí môžu zdať banálne,“ opisuje kampaň strategy planner z agentúry Jandl Ivana Valeková. Komunikačný koncept s názvom „Veľké sny potrebujú malú pomoc“ vznikol už v priebehu minulého roka pri zásadnej zmene komunikácie celého projektu. Koncept sa odpútal od pozornosti celebrít, na ktorých boli v minulosti postavené všetky kampane, a dal hlavnú úlohu deťom. Práve tie už druhý rok zohrávajú v celej komunikácii kľúčovú úlohu.

„V rovnakom koncepte sme pokračovali aj tento rok, avšak oproti predchádzajúcemu roku bolo naším cieľom posunúť komunikáciu vyslovene pozitívnych a veselých emócii k vážnejšiemu tónu, ktorý má za úlohu vyvolať u ľudí väčšiu potrebu pomôcť,“ vysvetľuje I. Váleková.

Herecké celebrity sa v kampani Hodina deťom objavili aj tento rok, avšak nehrali prím. Boli súčasťou projektu Sen za sen, ktorý prebiehal na špeciálnej microsite projektu Hodina deťom.

Kampaň pre Hodinu deťom pozostáva z televízneho spotu, ktorého hlavným hrdinom je malý chlapec s hlavou plnou snov. Hrá sa sám na ulici, pričom si na seba obliekol veľký červený plášť, veľmi podobný tomu, aký nosia superhrdinovia známy z viacerých filmov či rozprávok. „Nie všetky deti snívajú o tom, že sa stanú superhrdinami. Niektoré snívajú jednoducho o tom, že budú mať šťastné detstvo. Veľké sny potrebujú malú pomoc,“ vysvetľuje divákom voice-over v televíznom spote.

Rovnaký hrdina sa objavil aj na printovom vizuále s rovnakým posolstvom, aký divákom prináša televízny spot. Odrazom malého chlapca je obrovský tieň muža na stene domu. „Sen o superhrdinovi bol pre nás synonymom sna šťastného a spokojného dieťaťa. Veľké sny, ktoré potrebujú malú pomoc bodovali, u poroty a laickej verejnosti aj minulý rok. Je to pravdepodobne kvôli jasnému posolstvu a emočnej sile kampane. To je pre nás znakom, že koncept má význam rozvíjať aj naďalej,“ uzatvára.

Ku kampani pre Hodinu deťom sa vyjadrila aj porota z radov verejnosti. Kampani pripisuje obrovské emócie či výborne vizuálne prevedenie. „Kampaň pre Hodinu deťom bola krásna a veľmi emotívna,“ uvádza čiťateľka Monika.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1

Tagy Kampaň roka