Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Coca-Cola je tŕňom v oku. V Maďarsku sa búria proti jej dúhovej kampani

14.08.2019, 13:57 | reb | © 2019 News and Media Holding

Kampaň Coca-Coly, s ktorou prišla spoločnosť na letný festival Sziget, rozvírila v Maďarsku vlnu nevôle zo strany konzeravívcov. Nepáči sa im, že značka na vizuáloch zobrazuje páry rovnakého pohlavia a vyjadruje im podporu. Zástup protestujúcich zablokoval aj vchod do jednej z prevádzok pri Budapešti.

  • Tlačiť
  • 14

Žiaden cukor, žiadne predsudky. Tak znie slogan Coca-Coly, ktorá prišla na tohtoročný Sziget s limitovaným dúhovým balením. Obliekla doň klasickú príchuť a Coca-Colu Zero.

Podporu tejto komunity sa okrem toho rozhodla prejaviť aj reklamnými vizuálmi. Na tých si vymieňajú bozk dve ženy, alebo sú v objatí dvaja muži, pričom na žiadnom nechýba sklenená fľaška tohto nápoja. Coca-Cola sa prezentovala aj hashtagom #loveislove, teda láka je láska.

Pripojila sa tak k myšlienke a iniciatíve festivalu Love Revolution na podporu LGBTQI komunity. Tá priniesla návštevníkom rôzne aktivity so spoločnou témou – toleranciou lásky.

Zdroj: Facebook

Atmosféra Szigetu a špeciálne kampaň Coca-Coly sa však nestretla s pochopením všade v krajine mimo ostrova Óbudai na Dunaji, kde sa hudobný festival tradične koná. Na bojkot spoločnosti vyzýval napríklad István Boldog, poslanec parlamentu za vládnu stranu Fidesz.

„Dištancujem sa od plagátovej kampane Coca-Coly. Kým tieto provokatívne plagáty v Maďarsku nestiahnu, nebudem konzumovať ich výrobky. Robte tak všetci, prosím,“ napísal politik v statuse na Facebooku.

Čo príde ďalej? Pedofília?

Vládny Fidesz na čele s premiérom Viktorom Orbánom sa od vyjadrenia svojho poslanca priamo nedištancoval a ľuďom odkázal, že sa sami môžu rozhodnúť, či nápoj budú piť alebo nie. Fidesz sa voči manželstvám osôb rovnakého pohlavia a otázke práv LGBTI komunity ohrádza dlhé roky.

Nechýba ani online petícia proti tejto kampani, ktorá nazbierala desaťtisíce podpisov. Aj niektoré pravicové spravodajské portály naklonené k politike V. Orbána vyjadrili nad kampaňou značky pohoršenie a hovoria o veľkej homosexuálnej loby v Budapešti.

Do Coca-Coly sa tiež obulo radikálne Hnutie naša vlasť (Mi Hazánk Mozgalom), ktoré sa podľa inštitútu IDEA v predvolebných prieskumoch získava podporu okolo jedného percenta voličov.

Líder tohto hnutia László Toroczkai 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 14

Tagy Coca-Cola, kampaň, Maďarsko, protest, Sziget