Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Burger King na Slovensku skončil

29.02.2012, 17:28 | Lukáš Kočišek | © 2012 News and Media Holding

Medzinárodná značka rýchleho občerstvenia na slovenskom trhu nevydržala ani dva roky

  • Tlačiť
  • 4

burger_king_logo

Burger King na Slovensku skončil. Globálna značka rýchleho občerstvenia na trhu nevydržala ani dva roky. Tri slovenské reštaurácie nefungujú od polovice decembra 2011, niektoré už nákupné centrá prekryli sadrokartónom. Tak končia zaniknuté prevádzky.

"Keďže sa držiteľ slovenskej licencie Burger King rozhodol nepokračovať v prevádzkovaní žiadnej zo svojich slovenských reštaurácií, tak je znovuotvorenie prevádzky nepravdepodobné," znie jediné oficiálne stanovisko ku koncu Burger Kingu, ktoré na svojej stránke na Facebooku zverejnil žilinský Aupark. Ďalšie dve pobočky fungovali v bratislavských nákupných centrách Eurovea a Polus.

Držiteľom franchisingovej licencie na prevádzkovanie Burger Kingu na Slovensku je bratislavská spoločnosť Tekaz, za ktorou stojí rovnomenná česká firma z Chebu. Od gastronómie má však ďaleko, na svojom webe uvádza, že je nejväčším českým výrobcom hotových prefabrikovaných garáží. Konateľom Tekazu je pražský podnikateľ Tomáš Zuckermann.

burger_king_zatvoreny_eurovea

Zdroj: Lukáš Kočišek

Zuckermann ešte začiatkom januára pre web Reťazce.sk tvrdil, že Burger King na Slovensku rozhodne nekončí a plánuje expanziu do ďalších miest. Zatvorenie reštaurácií označoval za dočasné, odvolával sa na problémy so softvérom do registračných pokladní. K obnoveniu ich prevádzky však napokon nedošlo.

Tekaz mal podľa informácií Mediálne.sk dlhší čas problémy s platbami zamestnancom i dodávateľom. Zuckermanna sme niekoľkokrát neúspešne kontaktovali so žiadosťou o vyjadrenie. 

Burger King vstúpil na slovenský trh v marci 2010, prvú pobočku otvoril v nákupnom centre Eurovea, nasledovali Polus a žilinský Aupark. Tekaz plánoval expandovať aj do Košíc a ďalších dvoch slovenských miest.

Z medzinárodných reťazcov rýchleho občerstvenia je na Slovensku najrozšírenejší McDonald's s 27 reštauráciami. Expanduje aj Subway so zatiaľ ôsmimi prevádzkami. KFC stagnuje so šiestimi a Pizza Hut s tromi pobočkami.

  • Tlačiť
  • 4