Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Britský zákaz stereotypov už platí. Pozrite si reklamy, ktoré dostali stopku

15.08.2019, 16:36 | reb | © 2019 News and Media Holding

V polovici júna začalo vo Veľkej Británii platiť pokrokové nariadenie – zákaz zobrazovať rodové stereotypy v reklamách. Návrh schválil Úrad pre reklamné štandardy (ASA) a aktuálne regulátor udelil stopku prvým dvom reklamám, ktoré nové pravidlá porušili. Týka sa to automobilky Volkswagen a značky Philadelphia. V Británii sa však nájdu aj odborníci z branže, ktorí sa s trestom pre spoločnosti nestotožňujú.

  • Tlačiť
  • 6

Smernica o britských reklamách nariaďuje, ako by mala komerčná komunikácia vyzerať v súvislosti s rodovými stereotypmi. Od značiek požaduje, aby napríklad vo svojej komunikácii neznevažovali mužov, ktorí vykonávajú „ženské“ činnosti. K tým sa napríklad stereotypne radia domáce práce alebo staroslivosť o dieťa.

Práve detský element sa rozhodla využiť firma Mondelēz v reklame na svoj smotanový syr Philadephia. V hlavných úlohách sa predstavili dvaja muži – otcovia malých detí.

Neprehliadnite

Dvojica sa stretla v reštaurácii, kde zákazníkom servírujú porcie na páse. Z neho si môžu vziať, na čo majú chuť. Muži siahnu po pečive so syrom Philadephia a zachutí im až tak, že prestanú vnímať, čo sa okolo nich deje. A rovnako, čo sa deje s ich deťmi. Tie sa ocitli na páse spolu s taniermi. „Nepovedzme to mame,“ vyhlási jeden z otcov.

„Sťažovatelia tvrdili, že potmehúdska reklama zvečňuje škodlivý stereotyp – že muži sú neschopní starať sa o deti a pre svoju nekompetentnosť ich vystavujú riziku,“ uvádza obsah podnetov The Guardian. ASA na tento spot dostala vyše 125 sťažností.

Riziko nie, stereotyp áno

ASA uznala, že v reklame bol použitý humor a spot nezobrazoval dieťa v nebezepečenstve alebo ohrození života. Čo však vníma ako prešľap, je, že muži boli 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 6

Tagy reklama, rodové stereotypy, Veľká Británia